Τώρα είναι 19 Οκτ 2018, 18:38

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 10:49 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014, 22:54
Δημοσιεύσεις: 2995
Μπαταρία, ενα εξάρτημα που το γνωρίζουμε αρκετοί και όσοι δεν έχουν μανιβέλα δεν θέλουμε να μας "αφήσει"!

Παρακάτω θα περιγράψω μερικές απλές μετρήσεις που μπορούμε να κάνουμε με ενα απλό πολύμετρο ώστε να έχουμε μια εικόνα εαν η μπαταρία και το κύκλωμα φόρτησης της είναι λειτουργικό. Πρώτα όμως ας ξεκινήσουμε με απλά λόγια να καταλάβουμε το σύστημα φόρτισης και παροχής.

Πηνία
Όλα ξεκινάνε απο το "δυναμό"-"πηνία"-"μπομπίνα" όπου στην ουσία με την κίνηση του στροφάλου-βολάν παράγουν ρεύμα εναλλασσόμενο (Α/C). Τα πηνία ανάλογα τις στροφές του βολάν παράγουν ανάλογη τάση και ένταση, αρκετές φορές οταν μετράμε πηνία σε υψηλές στροφές κινητήρα η τάση μπορεί να φτάσει 20-30v ίσως και περισσότερο. Τα πηνία μετριούνται με την ένταση στην ανάλογη τάση που μπορούν να παράγουν σε συγκεκριμένες στροφές του κινητήρα ανάλογα τον κατασκευαστή τους. Π.Χ. ενα σύστημα δυναμού μπορεί να παράγει μέχρι 120Watt μέγιστα στις Χ στροφές του κινητήρα, αυτό σημαίνει οτι είναι ικανό να παρέχει ικανοποιητικό ρεύμα ώστε να μπορεί να παραμένει η μπαταρία φορτισμένη και τα ηλεκτρονικά να δουλεύουν όλα εαν και εφόσον το σύνολο της κατανάλωσης είναι λίγο λιγότερο απο αυτά που παρήχθησαν. Εαν το σύνολο της κατανάλωσης των ηλεκτρονικών μερών (μέσω της μπαταρίας) είναι μεγαλύτερο τότε το ρεύμα δεν θα είναι επαρκές για να παραμείνει σωστά φορτισμένη η μπαταρία και τότε θα αρχίσει να αδειάζει σιγά σιγά καθότι δεν μπορεί να παραχθεί μεγαλύτερη ενέργεια απο αυτή που καταναλώνεται.

Ενδεικτική φωτογραφία πηνίων, τα συγκεκριμένα έχουν και σένσορα στροφών (αριστερά στην φωτό) που δίνει σήμα στην ηλεκτρονική.

[ img ]


Ανορθωτής
Έπειτα αφού ο κινητήρας είναι πλέον σε λειτουργία, το εναλλασσόμενο ρεύμα που παράγεται απο τα πηνία περνάει σε εναν ανορθωτή. Ο ανορθωτής είναι ενα σημαντικό εξάρτημα που κάνει δύο πράγματα, πρώτον ανορθώνει το ρεύμα σε τάση ~14-14,5v απο τα 20-30v+ που εισέρχεται απο τα πηνία ώστε να φορτώσει σωστά την μπαταρία για να μην την υπερφορτώνει και την "κάψει" μαζί με άλλα πιθανά ηλεκτρολογικά εξαρτήματα.
Δεύτερον μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε συνεχές (DC) ώστε να λειτουργήσουν όλα τα ηλεκτρολογικά εξαρτήματα που δουλεύουν μόνο με DC όπως π.χ. κοντέρ, και την μπαταρία η οποία δέχετε μόνο DC για να φορτώσει.

[ img ]

Μπαταρία
Στην μπαταρία είναι συνδεδεμένα τα ηλεκτρονικά μέρη της μοτό όπου τροφοδοτούνται απο αυτή και παρέχει σταθερή τάση και όση ένταση χρειάζεται το κάθε εξάρτημα για να λειτουργήσει σωστά. Μέσω του ρεύματος που τροφοδοτείται απο τον ανορθωτή η μπαταρία μένει φορτισμένη ώστε να παρέχει σταθερό ρεύμα στα ηλεκτρονικά μέρη της μοτό όπως φώτα-φλάς-κοντέρ-μίζα-ηλεκτρονική-αντλία κλπ. Μπαταρίες υπάρχουν πολλές και διάφορες, οι κλασσικές είναι δύο, αυτές των υγρών στοιχείων που ενεργοποιούνται με ηλεκτρολύτη όπου βγαίνουν και με κλειστού τύπου και οι λιθίου οι οποίες είναι ξηρού τύπου οι οποίες είναι μακράν πιο ελαφρυές και φυσικά πιο ακριβές.

Διαφορές, υπέρ και κατά μεταξύ των δύο αυτών μπαταριών μπορείτε να δείτε σε αυτό το ωραίο και επεξηγηματικό βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=aBvnrODPPIQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Υπάρχουν αρκετές και διάφορες μπαταρίες που διαχωρίζονται ως προς την την χωρητικότητα, την τάση, διαστάσεις και στην ένταση εκκίνησης. Η χωρητικότητα καθορίζει πόση ένταση μπορεί να παρέχει σε συγκεκριμένο χρόνο κατανάλωσης και το πόσο αργά θα αρχίσει να μειώνεται η τάση της. Δηλαδή μια μεγαλύτερη μπαταρία σε χωρητικότητα σημαίνει οτι αντέχει πιο πολύ ώρα παρέχοντας ρεύμα απο μόνη της χωρίς να είναι σε κατάσταση φόρτησης, επίσης η χωρητικότητα της μπαταρίας επιλέγεται ανάλογα με την κατανάλωση που υπάρχει συνολικά απο το ηλεκτρολογικό σύστημα της μοτό. Εάν π.χ. έχουμε μοτό με κινητήρα injection όπου υπάρχουν περισσότερα ηλεκτρολογικά εξαρτήματα (αντλίες-εγκέφαλος κλπ) το συνολικό ρεύμα που καταναλώνεται είναι μεγαλύτερο άρα και η μπαταρία-δυναμό πρέπει να είναι μεγαλύτερα για να παρέχουν ρεύμα ώστε η μπαταρία να είναι πάντα φορτισμένη για να παρέχει πάντα σωστό ρεύμα. Η τάση είναι τα πόσα volt παρέχει στα εξαρτήματα για να λειτουργήσουν, εαν είναι μεγαλύτερη τότε θα καούν τα εξαρτήματα, εαν είναι πολύ μικρότερη τότε δεν θα λειτουργούν. Εδώ και πολλά χρόνια βάση προδιαγραφών πλέον όλα τα εξαρτήματα σε μοτό και αυτοκίνητα δουλεύουν στα 12v. Η ένταση εκκίνησης είναι η μέγιστη παροχή έντασης που μπορεί να προσφέρει στιγμιαία κατά την εκκίνηση δηλαδή όταν πατήσουμε μίζα πόση ένταση-ενέργεια θα μπορεί να παρέχει στην μίζα και στα υπόλοιπα εξαρτήματα για να γυρίσει τον στρόφαλο και να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα. Να προσθέσω εδώ οτι το καλοκαίρι (ζεστές ημέρες) οι μπαταρίες δεν ζορίζονται πολύ διότι ο στρόφαλος (με κρύο κινητήρα πάντα) χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να γυρίσει ενώ τον χειμώνα σε χαμηλές θερμοκρασίες η ενέργεια που απαιτείται είναι αρκετά μεγαλύτερη. Εκεί φαίνεται μια μπαταρία εαν είναι καλύτερη με μεγαλύτερη ένταση εκκίνησης. Εαν έχετε παρατηρήσει οι περισσότερες αλλαγές μπαταριών γίνονται όταν ξεκινάει ο χειμώνας, αυτό συμβαίνει επειδή ζορίζονται αρκετά να παρέχουν ρεύμα και εξασθενούν, αυτό βέβαια συνήθως συμβαίνει στις παλιές και αρκετά δουλεμένες μπαταρίες.


Ξεκινάμε λοιπόν, για όσους δεν γνωρίζουν να δουλεύουν το πολύμετρο εδώ (https://www.youtube.com/watch?v=FYXw_F-ewBQ" onclick="window.open(this.href);return false;), το βάζουμε στην θέση DC μέχρι 20v, το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό πόλο (-) και το κόκκινο στον θετικό (+), υπάρχουν και αρκετά αναλυτικά βίντεο στο youtube και ιστοσελίδες με οδηγίες για να καταλάβετε πλήρως πως δουλεύουμε το πολύμετρο και τις διάφορες λειτουργίες του. Για να δούμε εαν είναι καλή μια μπαταρία πρέπει να μετρηθεί ως προς την τάση και ένταση που μπορεί να παρέχει. Κανονικά για να μετρηθεί η ένταση χρειάζεται ειδικό μετρητή όπου μπορείτε να βρείτε και στο εμπόριο, αυτος ο μετρητής δημιουργεί φορτίο στην μπαταρία και μας δείχνει εαν έχει αρκετή δύναμη η μπαταρία άρα και η κατάσταση της. Όμως μπορούμε μετρώντας την τάση της να έχουμε μια καλή εικόνα για την κατάσταση της. Εαν μια μπαταρία δεν έχει καλή ένταση-δύναμη μπορούμε να το παρατηρήσουμε εμπειρικά όταν μιζάρουμε, εαν ο ήχος απο την μίζα είναι καλός ή υποτονικός ή εαν ζορίζεται αρκετά για να γυρίσει τον στρόφαλο η μίζα (εαν και εφόσον είναι καλή η μίζα μας) τότε διακρίνουμε εαν έχει καλή δύναμη η μπαταρία μας ή οχι. Επίσης ενας άλλος παράγοντας είναι εαν "κρατάει" ρεύμα η μπαταρία, δηλαδή παρότι φορτισμένη και σωστή σε ένταση εαν θα μπορεί μετά απο καιρό και την μοτό σε ακινησία να κρατήσει το ρεύμα της για να δουλέψει, θα το δούμε και παρακάτω.

1) Με την μπαταρία εκτός μοτό όταν είναι καλά φορτισμένη και σε ηρεμία, δηλαδή όχι αμέσως μετά την φόρτηση αλλά αφού κρυώσει (ναι ζεσταίνεται όταν φορτίζει), πρέπει η τάση της να είναι μεγαλύτερη απο 12,5v. Εαν είναι λίγο μικρότερη (π.χ. 12,3-4v) το πιο πιθανόν είναι η μπαταρία να μην μπορεί να κρατήσει ρεύμα, συνήθως αυτό παρατηρείται σε παλιές και δουλεμένες αρκετά μπαταρίες οπότε αυτό είναι ενα σημάδι οτι είναι ώρα για μια καινούρια. Μια σωστά και πλήρες φορτισμένη μπαταρία η τάση της κυμαίνεται στα 12,7-13v τον χειμώνα τις πολύ κρύες ημέρες η τάση συνήθως κυμαίνεται ελαφρώς χαμηλότερα λόγο θερμοκρασιών. Υπάρχει και περίπτωση ενώ η τάση της μπαταρίας να είναι χαμηλή (π.χ. 12v) λόγο κρύου να δουλέψει κανονικά και όταν πάρει μπροστά να εξισορροπιστεί με την φόρτιση που θα ξεκινήσει.

2) Με την μπαταρία φορτισμένη εντός της μοτό μπορούμε να κάνουμε τρείς μετρήσεις, μία με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας όπου (μετά απο βόλτα αφου κρυώσει) πρέπει η τάση της να είναι επίσης 12,6-12,8v+. Η άλλη και πιο κρίσιμη είναι με τον κινητήρα σε λειτουργία, θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία στο ρελαντί μετά απο λίγα λεπτά μετράμε την τάση η οποία πρέπει να είναι μεγαλύτερη απο την τάση της με τον κινητήρα σβηστό, δηλαδή συνήθως 13-13,5v ανάλογα το κύκλωμα φόρτισης του εκάστοτε κατασκευαστή.

Έπειτα δίνουμε γκάζι και κρατάμε τις στροφές του κινητήρα πιο ψηλά στο μεσαίο φάσμα τους περίπου και μετράμε τάση, πρέπει να είναι μεταξύ 13,3-14v πάλι ανάλογα το κύκλωμα φόρτισης του εκάστοτε κατασκευαστή. Ποτέ όμως δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη απο 14-14,2v διότι θα υπερφορτώνει την μπαταρία με αποτέλεσμα η μπαταρία μας να χαλάσει νωρίτερα απο όσο θα μπορούσε να αντέξει. Όσοι δείτε την τάση να ανεβαίνει και άλλο (14,5-15v κλπ) τότε υπάρχει πρόβημα στον ανορθωτή και πρέπει να αντικατασταθεί διότι εκτός της μπαταρίας τίθεται και θέμα κινδύνου στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Μια τελευταία μέτρηση με τον κινητήρα σε λειτουργία που μπορούμε να κάνουμε είναι με τα φώτα αναμένα, επίσης μετράμε και στις δύο καταστάσεις (ρελαντί και μεσαίες-υψηλές στροφές), τότε η τάση λογικά θα είναι ελαφρώς χαμηλότερη καθότι υπάρχει κατανάλωση απο τα φώτα. Ανάλογα βέβαια γιατι εαν είναι LED δεν θα δούμε μεγάλη διαφορά, εκτός εαν έχουμε φορτώσει με έξτρα LED φώτα πορίας τα οποία έχουν μια σεβαστή κατανάλωση, βεβαιώνουμε οτι είναι επίσης εντός ορίων (13-14v). Εαν παρατηρήσετε την τάση και στις δύο φάσεις στροφών κινητήρα να μην είναι εντός αυτών των ορίων αλλά χαμηλότερη π.χ. με τον κινητήρα στο ρελαντί εαν η τάση είναι αρκετά κάτω απο 12,8v ή ακόμα και μικρότερη απο αυτό της μπαταρίας απο ότι με σβηστό κινητήρα (12,6-12,8v) ή όταν γκαζώνουμε να μην έχει επαρκή τάση φόρτισης (π.χ. 13v+) τότε πρέπει να ελέγξουμε το σύστημα φόρτισης (ανορθωτή-πηνία-καλωδίωση). Συνήθως αφού κοιτάξουμε τις συνδέσεις να είναι όλες ΟΚ απο την φύσα πηνία-καλωδίωσης, ανορθωτή και τα καλώδια που βιδώνουν στην μπαταρία να κάνουν καλή επαφή και να είναι σφιχτά σωστά είναι συνήθως πρόβλημα στα πηνία. Είτε κάποια φάση τους δεν λειτουργεί και δεν παρέχει σωστή τάση στον ανορθωτή ή υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν λειτουργεί σωστά ο ανορθωτής. Σε αυτές τις περιπτώσεις πηγαίνουμε την μοτό στο συνεργείο μας για να μας τα ελέγξει πρωτού το πρόβλημα γίνει μεγαλύτερο.

Τέλος μετράμε και την τάση κατά την εκκίνηση για να δούμε εαν είναι πεσμένη ή όχι η μπαταρία ως προς την ένταση, με το πολύμετρο συνδεδεμένο μιζάρουμε μέχρι να πάρει μπροστά (κρύος κινητήρας) την στιγμή εκείνη η τάση θα πέσει περίπου στα 9,5-10,5v εαν πέφτει σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα (7-9v, θα το ακούσετε και με το αυτί οτι ζορίζεται αρκετά...) τότε είναι σημάδι οτι η μπαταρία είτε δεν είναι αρκετά δυνατή ή εαν είναι παλιά και αρκετά δουλεμένη ήρθε η ώρα αντικατάστασης της. Καλύτερα να αλλάζεται προληπτικά παρά να μας αφήσει όταν θα είμαστε στο βουνό, εκτός απροόπτου βέβαια όπως να κόψει στοιχείο. Μια μπαταρία με έστω και ένα κομμένο στοιχείο (συνήθως 6 στοιχεία των 2v = 12v) είναι αρκετό για να βγεί άχρηστη.

Γενικά αφού εξοικειωθείτε και το κάνετε 2-3 φορές θα δείτε οτι είναι μια διαδικασία απλή και γρήγορη την οποία μπορείτε να την κάνετε π.χ. σε κάθε αλλαγή λαδιών ως πρόληψη, πρώτον για να δείτε εαν λειτουργεί σωστά το κύκλωμα φόρτισης και δεύτερον εαν είναι σε καλή κατάσταση η μπαταρία.

3) Τελευταία μια άλλη μέτρηση που είναι καλό να κάνετε μια φορά για να βεβαιωθείτε οτι δεν υπάρχουν διαρροές ρεύματος (κατανάλωση ρέυματος δηλαδή ενώ είναι όλα τα συστήματα κλειστά) στην μοτό απο κάποιο ηλεκτρονικό εξάρτημα. Όποτε π.χ. συνδέσετε εναν συναγερμό ή ένα GPS η οτιδήποτε που θα τραβάει ρεύμα απο την μπαταρία πρέπει να κάνετε αυτή την μέτρηση για να βεβαιωθείτε οτι δεν υπάρχει για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. απο μικρό εσωτερικό βραχυκύκλωμα της συσκευής) κατανάλωση ρεύματος ενώ ο διακόπτης είναι στην θέση off. Η μέτρηση γίνεται ως εξής, αποσυνδέουμε τον ένα απο τους δύο πόλους της μπαταρίας, θέτουμε το πολύμετρο και τα καλώδια του στην θέση "ένταση", *ΠΡΟΣΟΧΗ εαν δεν γνωρίζετε πως να μετράτε την ένταση δείτε το προηγούμενο βίντεο ξανά (https://www.youtube.com/watch?v=FYXw_F-ewBQ" onclick="window.open(this.href);return false;) και τοποθετείστε τα με την εξής σειρά, πόλος-καλώδιο πολυμέτρου-πολύμετρο-καλώδιο πολυμέτρου-καλώδιο μπαταρίας απο την καλωδίωση και δείτε την μέτρηση. Κανονικά πρέπει να είναι 0 ή πολύ κοντά στο 0 (π.χ. 0,002Α), αυτό μας δίχνει οτι δεν υπάρχει κατανάλωση απο κάποιο εξάρτημα που στην ουσία αυτό που θα γίνει είναι με τον διακόπτη κλειστό μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα με την μοτο παρκαρισμένη να μην το πάρουμε χαμπάρι και να αδειάσει η μπαταρία μας. Εαν δείτε πχ 1Α τότε σίγουρα υπάρχει διαρροή απο κάποιο εξάρτημα και μετά αρχίζει το "ψάξιμο"...



Διάφορα tips & αίτια πεσμένης μπαταρίας
-Οι μπαταρίες μετά το πέρας του καιρού χάνουν την δύναμη τους και αποφορτίζονται οπότε όσοι έχουν καιρό την μοτό τους παρκαρισμένη-εκτός λειτουργίας να αποσυνδέουν εντελώς την μπαταρία και πρίν έρθει η ώρα να βγούν βόλτα να της κάνουν μια σωστή φόρτιση. Οι μπαταρίες λιθίου έχουν την μικρότερη πτώση τάσεως και προσοχή θέλουν ειδικούς φορτιστές!

-ΜΗΝ αφήνετε τις μπαταρίες για αρκετό καιρό αφόρτιστες (όσοι τις έχουν αποθηκευμένες).

-Όταν δεν έχουμε αυτόματο φορτιστή μπαταριών και επιλέγουμε εμείς την ένταση (Α) που θα φορτιστεί η μπαταρία η σωστή φόρτιση γίνεται ενδεικτικά με το 10% της χωρητικότητας της. Δηλαδή για να φορτιστεί σωστά μια με χωρητικότητα 10Αh ρυθμίζουμε την ένταση του φορτιστή στο 1A για περίπου 5-6 ώρες οσότου φτάσει την μέγιστη τάση της μετά την φόρτιση (αφού κρυώσει, 12,7-12,9v). ΜΗΝ χρησιμοποιείτε φορτιστή μπαταριών αυτοκινήτων διότι η ένταση είναι αρκετά μεγαλύτερη οπότε το πιο πιθανό είναι να καταστραφεί ή να χαλάσει η μπαταρία πολύ πιο σύντομα, θα το καταλάβετε όταν θα έχει υπερθερμανθεί πάρα πολύ και πολύ σύντομα!

-Μπαταρίες παλιές, αρκετά δουλεμένες (πολυφορτισμένες απο την χρήση) ή και κακής ποιότητας μπαταρία (εκ κατασκευής) μπορεί να εμφανίσουν σημάδια οτι δεν "κρατάει ρεύμα" δηλαδή μπορεί με την μοτό σε λειτουργία να είναι ΟΚ αλλά μετά απο μερικές ημέρες με την μοτό εκτός λειτουργίας να έχει χάσει την τάση & ένταση της. Αφού έχουμε κάνει τον έλεγχο για διαρροή ρεύματος και έχουμε βεβαιώσει οτι δεν υπήρξε κατανάλωση απο κάποιο ηλεκτρονικό εξάρτημα όπως είπαμε παραπάνω (3) τότε αντικαθιστούμε την μπαταρία.

-Όσοι δείτε την μπαταρία σας αφού την φορτίσετε σωστά να έχει λιγότερο απο 12,5v μην την χρησιμοποιήσετε, αντικαταστήστε την, είναι σημάδι "πεσμένης" μπαταρίας που το πιο πιθανό είναι σύντομα να παρουσιάσει πρόβλημα.

-Πάντα να φορτώνετε τις καινουριες μπαταριες, μια καινουρια μπαταρία μπορεί να έχει σωστή τάση αλλά όσον αφορά την χωρητικότητα της δεν ειναι ποτέ πλήρες. Μια μπαταρία με φορτισμένη σωστά θα καταπονέσει λιγότερο το σύστημα φόρτισης της μοτό μας.

-Πάντα να αντικαθιστάτε τις μπαταρίες με ίδια χωρητικότητα με αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής.

-Καλό είναι κάνουμε τις βασικές μετρήσεις που επεξηγήθηκαν παραπάνω όποτε κάνουμε και συντήρηση της μοτό ώστε να έχουμε και μια εικόνα και της μπαταρίας αλλά και του κυκλώματος φόρτισης. Επίσης σε αυτό το σημείο όσοι έχουν μπαταρίες ανοιχτού τύπου να ελέγχουν το επίπεδο των υγρών τους και να συμπληρώνουν εαν χρειάζονται πάντα μέχρι το max.

-Γενικά και εαν το επιτρέπει η τσέπη μας καλό είναι πάντα να επιλέγουμε επώνυμες και ποιοτικές μπαταρίες.



Αυτά τα ολίγα, συγνώμη για το "σεντόνι" αλλά κάποια πράγματα σε αυτό το θέμα είναι πολλά για να παραληφθούν, ο χειμώνας έρχετε οπότε καλύτερα να είστε προετοιμασμένοι! :obscene-drinkingcheers:

Για όσους θέλουν να ψαχτούν ακόμα περισσότερο εις βάθος, διαβάστε εδώ
http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechManual_2014.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Και για όσους νομίζουν οτι μια μπαταρία είναι απλή σαν κατασκευή δείτε την παρακάτω φωτογραφία για να πάρετε μια ιδέα στο R&D που έχει γίνει

[ img ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 12:03 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014, 22:54
Δημοσιεύσεις: 2995
Και δύο τελευταία tips που ξέχασα,
-Αφού έχουμε τσεκάρει τα καλώδια στου πόλους της μπαταρίας να είναι σφιχτά ψεκάζουμε με ειδικό spray για πόλους μπαταριών την βίδα-καλώδιο ή τα καλύπτουμε με κοινό αδιάβροχο γράσσο. Αυτό το κάνουμε για να αποφύγουμε την οξείδωση των συνδέσμων-πόλων και για να μην βραχυκυκλώσει η μπαταρία και τα ηλεκτρολογικά σε περίπτωση περάσουν νερά.

-Τσεκάρουμε την κεντρική ασφάλεια της μπαταρίας να είναι καλή μην έχει οξειδωθεί ή είναι φθαρμένο το πλαστικό περίβλημα της και έχουμε πάντα δύο ανταλλακτικές μαζί μας σε περίπτωση που χρειαστούν. Εαν η μπαταρία είναι ΟΚ και δεν λειτουργούν καθόλου τα ηλεκτορνικά της μοτό όταν γυρνάμε διακόπτη τότε το πιο πιθανό είναι να έχει καεί για κάποιο λόγο η ασφάλεια αυτή. Εαν μας κάψει και την καινούρια κατευθείαν τότε κάτι βραχυκυκλώνει και σίγουρα θα κάψει και την επόμενη οπότε ψάχνουμε για αλλού το πρόβλημα. Συνήθως αυτή καίγεται εαν βραχυκυκλώσει κάτι η εαν είναι πάρα πολύ παλιά και έχει φθαρεί, ναι - πολύχρησιμοποιημένες ασφάλειες μπορεί να καούν σε χαμηλότερη ένταση απο ότι μια καινούρια ίδιας έντασης.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 13:18 
Χωρίς σύνδεση
Dirt-Bike.gr Racing Team Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 13 Νοέμ 2008, 19:14
Δημοσιεύσεις: 9803
Moto: ΚΤΜ EXC250 SIX DAYS 17
Τοποθεσία: ΚΟΠΑΝΗ-ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Byron έγραψε:
Και δύο τελευταία tips που ξέχασα,
-Αφού έχουμε τσεκάρει τα καλώδια στου πόλους της μπαταρίας να είναι σφιχτά ψεκάζουμε με ειδικό spray για πόλους μπαταριών την βίδα-καλώδιο ή τα καλύπτουμε με κοινό αδιάβροχο γράσσο. Αυτό το κάνουμε για να αποφύγουμε την οξείδωση των συνδέσμων-πόλων και για να μην βραχυκυκλώσει η μπαταρία και τα ηλεκτρολογικά σε περίπτωση περάσουν νερά.

-Τσεκάρουμε την κεντρική ασφάλεια της μπαταρίας να είναι καλή μην έχει οξειδωθεί ή είναι φθαρμένο το πλαστικό περίβλημα της και έχουμε πάντα δύο ανταλλακτικές μαζί μας σε περίπτωση που χρειαστούν. Εαν η μπαταρία είναι ΟΚ και δεν λειτουργούν καθόλου τα ηλεκτορνικά της μοτό όταν γυρνάμε διακόπτη τότε το πιο πιθανό είναι να έχει καεί για κάποιο λόγο η ασφάλεια αυτή. Εαν μας κάψει και την καινούρια κατευθείαν τότε κάτι βραχυκυκλώνει και σίγουρα θα κάψει και την επόμενη οπότε ψάχνουμε για αλλού το πρόβλημα. Συνήθως αυτή καίγεται εαν βραχυκυκλώσει κάτι η εαν είναι πάρα πολύ παλιά και έχει φθαρεί, ναι - πολύχρησιμοποιημένες ασφάλειες μπορεί να καούν σε χαμηλότερη ένταση απο ότι μια καινούρια ίδιας έντασης.



Το γράσο είναι κακός αγωγός του ρεύματος ;)
Καλύτερα σπρέι πόλων

Επίσης όταν κάνουμε μια εργασία σε όχημα με μπαταρία δεν βγάζουμε ποτέ τον αρνητικό πόλο
Μόνο τον θετικό :greetings-waveyellow:

_________________
ΟΣΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΠΙΣΩ ΔΕΝ ΣΤΕΦΑΝΩΝΟΝΤΑΙ» [Ο Θεμιστοκλής, προς τους άτολμους και, λόγω της ατολμίας, πολλά προφασιζόμενους, νομιζόμενους, ηγέτες, πριν από τη νικηφόρα ναυμαχία της Σαλαμίνας] https://www.facebook.com/Jimaras-riding ... 417307099/" onclick="window.open(this.href);return false;


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 21:02 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014, 22:54
Δημοσιεύσεις: 2995
Το γρασσο σωστα ειναι μονωτης ομως δεν το βαζουμε μεταξυ συνδεσμου-πολου οπου περναει το ρευμα αλλα εξωτερικα για προστασια.

Σωστη παρατηρηση για τον θετικο πολο :handgestures-thumbup:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 21:37 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008, 14:24
Δημοσιεύσεις: 17419
Moto: BETA 250 RR
Τοποθεσία: Ν.Smirni
Πείτε όμως γιατί δεν βγάζουμε τον αρνητικό.

_________________
Η φυγή δεν είναι νίκη, τ’ όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.
[ img ]


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Σεπ 2017, 22:45 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Φεβ 2011, 15:58
Δημοσιεύσεις: 593
Moto: exc 250 10'
Τοποθεσία: Αθήνα
Πρωτα βγαζουμε αρνητικο πολο και μετα θετικο.

Σε εργασιες κοντα στην μπαταρια προσωπικα την βγαζω εντελως.( πχ αφαιρεση ντεπόζιτου σε καποια στριτ)

Ειδικα σε μηχανάκια που πολλες φορες οι πολοι της μπαταριας είναι κοντα σε υποπλαισιο.

Αν όπως λετε βγαλω αρνητικο πολο και στην εργασια που κανω ακουμπήσω καστανια θετικο πολο και υποπλαισιο τι γινεται;


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Σεπ 2017, 07:55 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014, 22:54
Δημοσιεύσεις: 2995
makis6v έγραψε:
Αν όπως λετε βγαλω αρνητικο πολο και στην εργασια που κανω ακουμπήσω καστανια θετικο πολο και υποπλαισιο τι γινεται;
Το διευκρινήσαμε αυτό, βγάζουμε τον ΘΕΤΙΚΟ για λόγους ασφαλείας, διότι εαν ακουμπήσουμε κάποιο καλώδιο που περνάει ρεύμα απο τον θετικό στο πλαίσιο θα κάνει βραχυκύκλωμα.

Επίσης εαν έχουμε να κάνουμε με καύσιμα η εργασία με την μπαταρία πολύ κοντά μας όπως πολύ σωστά είπες για να είμαστε απολύτως ασφαλείς την αφαιρούμε τελείως την μπαταρία απο την μοτό και κανονικά πρέπει να γειωθεί και το σώμα μας για να μην δημιουργηθεί σπινθήρας απο στατικό ηλεκτρισμό.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2018, 21:24 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014, 22:54
Δημοσιεύσεις: 2995
Byron έγραψε:
Και δύο τελευταία tips που ξέχασα,
-Αφού έχουμε τσεκάρει τα καλώδια στου πόλους της μπαταρίας να είναι σφιχτά ψεκάζουμε με ειδικό spray για πόλους μπαταριών την βίδα-καλώδιο ή τα καλύπτουμε με κοινό αδιάβροχο γράσσο. Αυτό το κάνουμε για να αποφύγουμε την οξείδωση των συνδέσμων-πόλων και για να μην βραχυκυκλώσει η μπαταρία και τα ηλεκτρολογικά σε περίπτωση περάσουν νερά.
Να ξανα υπενθυμίσω πόσο σημαντικό είναι αυτό το βήμα για την προστασία της μπαταρίας!

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 8 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com