Τώρα είναι 18 Αύγ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 23 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 1 2
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Δεκ 2016
Δημοσιεύσεις: 210
Moto: crf 450
Ωραία σας ευχαριστω. Οταν με το καλο ξεκινησω το εγχειρημα θα ενημερωσω! :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Δεκ 2016
Δημοσιεύσεις: 210
Moto: crf 450
το βαζω και εδω μιας και ειχα ξεκινησει αυτο το topic να υπάρχει συγκεντρωμενο..

Το Honda CRF 450R ‘04 ως γνωστόν δεν βγάζει ρεύμα για φώτα κλπ. Η περιέλιξη που έχει ήδη γίνει από κατασκευής είναι με πολύ λεπτό σύρμα(σχεδον υψηλής) και επαρκεί μόνο για τις ανάγκες της ανάφλεξης. (κάποιοι παίρνουν και από εκεί λίγο ρεύμα αλλά εμείς θα το κάνουμε σωστά)
ετσι είναι κανονικά:

[ img ]

Εγώ θέλω να πάρω έξτρα ρεύμα για βεντιλατερ μιας και στο εντούρο ψήνεται, αυτό θα το δούμε στην συνέχεια.

Λίγη θεωρία όμως πρώτα! Τι πηνία είναι αυτά; Πρέπει να ξέρουμε για το τι μιλάμε ώστε να καταλάβουμε και πως λειτουργούν και πως θα τα πειράξουμε! Μιλάμε για σύγχρονη γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος, έναν μονοφασικό εναλακτήρα δηλαδή εσωτερικών πόλων με 8 στάτορες.

Εμάς μας ενδιαφέρει να μας παράγει ρεύμα πάνω από μια τάση στο ρελαντί και ταυτόχρονα να μπορεί να σηκώσει φορτίο πάνω από κάποια Ampere που αυτό καθορίζεται από τη διατομή του σύρματος. Όσο πιο χοντρό σύρμα τόσο πιο πολλά ampere αντέχει και τόσα πιο πολλά watt μπορούμε να πάρουμε στα ίδια volt (Ισχύς= τάση x ένταση). Όμως όσο πιο χοντρό σύρμα χρησιμοποιούμε, τόσο περισσότερο χώρο καταλαμβάνει, άρα λιγότερες σπείρες, άρα λιγότερα βολτ όπως θα δούμε από τον τύπο παρακάτω.

Η τάση ενός πηνίου υπολογίζεται και με μια παραλλαγή του νόμο του Faraday και είναι: E=n x B x U, όπου Ε η τάση σε volt, n οι συνολικές σπείρες του σύρματος, Β η δυναμική του μαγνήτη, και U η ταχύτητα που κινείται ο μαγνήτης-βολάν γύρω από το πηνίο.
Για να υπολογίσουμε τον τύπο πρέπει να ξέρουμε πολλούς παραμέτρους, όπως την δυναμική των μαγνητών, το μέγεθος τους κ.α. οπότε δεν μπορούμε να το κάνουμε έτσι.
Παρόλα αυτά από τον τύπο συμπεραίνουμε ότι η τάση-volt που θα πάρουμε είναι ανάλογη: με τον αριθμό από τις σπείρες που έχει γίνει περιέλιξη, της δυναμικής του μαγνήτη (βολάν) και των στροφών του κινητήρα.
Οπότε:
1)Τις στροφές του κινητήρα δεν μπορούμε να τις μεταβάλλουμε όμως θα τις χρησιμοποιήσουμε ως μέτρο σύγκρισης (θα δούμε παρακάτω)
2)Θα μπορούσαμε να αλλάξουμε το βολάν με άλλο που θα είχε ισχυρότερο μαγνήτη, όμως εμείς θα κρατήσουμε το εργοστασιακό. Θεωρητικά κάθε πηνιοφόρος έχει και κάποια όρια σε σχέση με την δυναμική του μαγνήτη. Δεν σημαίνει δηλαδή ότι κάνουμε όσες περιελίξεις θέλουμε με τον ίδιο μαγνήτη για να πάρουμε όσο ρεύμα θέλουμε, γιατί κάποια στιγμή έρχεται κορεσμός και έχουμε τα αντίστροφα αποτελέσματα. Επιπλέον ο χώρος που διατιθεται γύρω από έναν μαγνήτη είναι δεδομένος.
3)Από τον τύπο βλέπουμε επίσης ότι ανάλογα με τον αριθμό από τις σπείρες που τυλίγουμε μεταβάλλονται και τα παραγόμενα volt. Επομένως στην περίπτωση μας, που ο μαγνήτης και οι στροφές του κινητήρα είναι δεδομένα και δεν αλλάζουν, αυτό που θα μας καθορίσει τα volt που θα πάρουμε είναι ο αριθμός από τις σπείρες που θα τυλίξουμε! Το κρατάμε και αυτό!

Εμείς τι θα θέλαμε; Να τυλίξουμε όσες σπείρες χρειάζονται ανά κεφαλή (εννοείται με την σωστή πολικότητα) ώστε να βγάλουμε γύρω στα 13-14 volt ως ελάχιστα στο ρελαντί που όσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα θα αυξάνονται και αυτά.
Η σκέψη είναι η εξής. Γνωρίζουμε ήδη από τα πηνία (που δουλεύουν εννοείται με τον ίδιο μαγνήτη-βολάν και τις ίδιες στροφές) ότι είναι κατασκευασμένα με 220 σπείρες ανά κεφαλή. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μετρήσουμε πόσα volt βγάζουν τα εργοστασιακά(αυτά της ανάφλεξης) σε δεδομένες στροφές του κινητήρα. Αν υποθέσουμε ότι βγάζουν 40 volt στις 1500 στροφές/λεπτό. Εμείς θέλουμε να βγάλουμε 14 volt σε αυτές τις στροφές αλλά με ικανότητα περισσότερα ampere.
Επομένως στις 1500 στ/λ : με 220 σπείρες βγάζουν 40 volt
Με χ >> >> 12 >>
Χ= 66 σπείρες.
Αρά πάμε να κάνουμε περιέλιξη με ελάχιστες τις 66 σπείρες ανά κεφαλή.
Μπορούμε όμως πρακτικα να το κάνουμε αυτό?
Όχι. Δυστυχώς στην περίπτωσή μας δεν είχαμε χώρο και θα τυλίξαμε μόνο 30!
Δηλαδή 6-10 volt.
Οπότε πάμε να ανορθώσουμε τα 6-10v AC σε 12v DC(full bridge)!

Το δεύτερο ζήτημα είναι το τι σύρμα σε πάχος θα χρησιμοποιήσουμε.
Αν κοιτάξουμε τους πίνακες που μας δείχνουν τα χαρακτηριστικά του χάλκινου σύρματος περιέλιξης θα δούμε οτι 1 mm πάχους σύρμα μας επιτρέπει να το διαρρέει ρεύμα με φορτίο μέχρι 7-8 ampere. Αυτό θα ήταν το τέλειο. Γιατί 7 Α x 12v=84watt ως ελάχιστα στο ρελαντί. Καλό ρεύμα. Δυστυχώς σε αυτά τα μικρά πηνία δεν έχουμε αρκετό χώρο για την περιέλιξη τόσο χοντρού σύρματος. Επομένως θα παίξουμε με 0.5mm που επιτρέπει μέχρι 2-3 ampere.
Watt= Volt x Amp
Αρα χοντρά-χοντρά θα πάρουμε 25-30 watt στις μεσαίες στροφές.

Όπως καταλαβαίνετε δεν μιλάμε για πολύ ρεύμα όμως την δουλειά μας θα την κάνουμε !!

…ακολουθούν φωτό…

το σχέδιο:
[ img ]

η υλοποιηση:
[ img ]
[ img ]

το τελικό μετα το βερνικι:
[ img ]
[ img ]


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2922
Μπράβο, ωραίες οι πληροφορίες και ενα theory mind refresh επι του θέματος! :obscene-drinkingcheers:

Δεν γνωρίζω τι βερνίκι χρησιμοποίησες όμως βεβαιώσου οτι είναι κατάλληλο για αυτη την εφαρμογή καθότι πρέπει να αντέχει στην υψηλή θερμοκρασία. Κανονικά τα βουτάνε σε ειδικές εποξικές ριτινες για πλήρη στεγανοποίηση, αντοχή στον χρόνο και στις θερμοκρασίες.

Επίσης υπολόγισε οτι με τον ανορθωτή η τάση εξόδου θα είναι ελαφρώς χαμηλότερη απο αυτά που θα βγάζει η νέα περιέληξη. Ενας ακόμα λόγος που οι ανορθωτές-σταθεροποιητές πέρνουν πάντα μεγαλύτερη τάση απο τα πηνία.

Αναμένουμε :handgestures-thumbup:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1050
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Μια απλή full bridge (4ων διόδων) ειναι [output = input x1.414]. Αν βάλεις D: 1N4007 θα πάρεις 1Α.
Δηλαδή, AC input voltage [6V-10V] (capacitance 25V1000UF) με απόκλιση 4V , θα πάρεις 8,5 - 14,2V.
Δύσκολη τάση, αλλα βρίσκουμε βεντιλατέρ wide voltage 8-14V, 10W - 240m3/h νομίζω υπέρ αρκετό..! (εσυ τι λές;)
Μην το συγκρίνεις με ανορθωτές - σταθεροποιητές απο αλλα οχήματα που εχουν mosfet transistor και ειναι για 30Α+ ..
Εκει ισχύει απόλυτα αυτό που λές! :handgestures-thumbup:
Το ζήτημα ειναι να αποφύγουμε την μπαταρία, γιατι αλλιώς μπαίνει ανορθωτής απο 6V παπί εύκολα..! ;)
Επίσης φωτα (αν χρειαστεί) μπορεί να πάρει απο το AC πρίν τη γέφυρα (οχι LED).

(Υ.Γ.: Αν και θα γράψει κ ο Πέτρος, το βερνίκι ειναι διαφορετικό απο το κοινό, ειναι για εμβατισμό στους 180C. Αυτό που εχει απο την μάνα του δεν μπορέσαμε να βρούμε τι είναι, αλλα ρωτήσε και ολοι έτσι το φτιάχνουν.. Είδωμεν!)

Πάω και εγω κατω στο χειρουργείο για μαστόρεμα... :lol: :lol: :greetings-waveyellow:


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Dirt-Bike.gr Racing Team Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008
Δημοσιεύσεις: 1495
Moto: KTM 250 EXC
Τοποθεσία: GARDEN CITY
Γεωπόνοι, μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, τι άλλη επιστήμη έχετε στην φαρετρα σας????
Τι άλλο να πω πέρα από respect..... :bow-blue: :bow-blue: :bow-blue:

_________________
We 'll never ride alone.
Μπαμπά μην πέφτεις!!
"ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΠΟΥ ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ, ΤΟ ΑΓΓΟΥΡΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ"
(Γιώργος Παπαδάκης, Δημοσιογράφος)


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Δεκ 2016
Δημοσιεύσεις: 210
Moto: crf 450
Byron έγραψε:
Μπράβο, ωραίες οι πληροφορίες και ενα theory mind refresh επι του θέματος! :obscene-drinkingcheers:

Δεν γνωρίζω τι βερνίκι χρησιμοποίησες όμως βεβαιώσου οτι είναι κατάλληλο για αυτη την εφαρμογή καθότι πρέπει να αντέχει στην υψηλή θερμοκρασία. Κανονικά τα βουτάνε σε ειδικές εποξικές ριτινες για πλήρη στεγανοποίηση, αντοχή στον χρόνο και στις θερμοκρασίες.

Επίσης υπολόγισε οτι με τον ανορθωτή η τάση εξόδου θα είναι ελαφρώς χαμηλότερη απο αυτά που θα βγάζει η νέα περιέληξη. Ενας ακόμα λόγος που οι ανορθωτές-σταθεροποιητές πέρνουν πάντα μεγαλύτερη τάση απο τα πηνία.

Αναμένουμε :handgestures-thumbup:
το βερνικι που χρησιμοποιησα όπως είπε ο bro είναι ανεκτικό μέχρι 180 βαθμούς Celsius και απέναντι σε λιπαντικα κλπ, οπότε θεωρώ οτι είναι κομπλε.

Με τον ανορθωτη(full bridge + πυκνωτη) όπως (ΠΑΛΙ) είπε ο bro (όλο με προλαβαίνει γαμώτο :angry-banghead: :-D ) η τάση ανεβαίνει Χ 1.141.Αρα θα έχω καθαρά 10 volt DC(το ελάχιστο) ικανα να τροφοδοτησουν ενα δυνατο 12βολτο μοτερακι ως βεντιλατερ...

Η συνεχεια στο "Petros_Crf 450r ‘04"

:obscene-drinkingcheers:


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Petros_ την 15 Φεβ 2018, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 19 Δεκ 2016
Δημοσιεύσεις: 210
Moto: crf 450
mitsos-ktm έγραψε:
Γεωπόνοι, μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, τι άλλη επιστήμη έχετε στην φαρετρα σας????
Τι άλλο να πω πέρα από respect..... :bow-blue: :bow-blue: :bow-blue:
:obscene-drinkingcheers:

Μας αρέσει.. τι να κάνουμε.. χαχα


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2018 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1050
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
mitsos-ktm έγραψε:
Γεωπόνοι, μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, τι άλλη επιστήμη έχετε στην φαρετρα σας????
Τι άλλο να πω πέρα από respect..... :bow-blue: :bow-blue: :bow-blue:
Ολοι οι ανθρωποι εχουν κλίση κάπου παραθετικά, σε κατι ειναι καλός ο ένας, σε κατι ειναι καλος ο άλλος..
Ο καθένας μας σε κάτι ειναι ξεχωριστός - κανεις δεν ειναι καλος σε ολα..!
Ειναι καλή φάση και μεγάλη η ικανοποίηση οταν το πετυχαίνεις πάντος..!
Αν ειχε αυτή την επιπλέον κλίση ο καθένας στο επάγγελμα του θα ειμασταν σαϊνια...! :lol:

:handgestures-thumbup:

:obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 23 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 1 2

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Bing [Bot] και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com