Τώρα είναι 19 Σεπ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2931
Αν και εύκολη διαδικασία για αρκετούς όμως παραμελειμένη απο πολλούς! Μιας και ήρθε η ώρα να αλλάξω τα δικά μου σας παραθέτω την διαδικασία η οποία είναι απο CR250 1992-2001 κινητήρα όμως είναι παρόμοια για αρκετά μοντέλα/κινητήρες ώστε να μπορέσετε να τα αλλάξετε και μόνοι σας. Η σημαντικότητα της συχνής αλλαγής υγρών συμπλέκτη, ειδικά εαν κάνουμε enduro και γενικά συχνή και "σκληρή" χρήση του συμπλέκτη είναι απαραίτητη για να προστατεύσουμε τον συμπλέκτη ώστε να του προσφέρουμε μακροζωία και σωστή λειτουργία απο υπερθερμάνση.

Τις τελευταίες βόλτες είχα παρατηρήσει οτι στα παρατεταμένα και αρκετά συμπλεκταρίσματα "κατέβαινε" το σημείο αποσύμπλεξης στην μανέτα, αυτό σημαίνει υπερθέρμανση των δίσκων "πρήξιμο" και σε extreme φάσεις έφτανε σε σημείο να μην αποσύμπλεκε καν μέχρι η μανέτα να ακουμπήσει το γκρίπ! Επίσης δεν αποσύμπλεκε καλά τελευταία και παρουσίαζε συμπτώματα όπως και του συμφουρομήτη geormpal http://forum.dirt-bike.gr/forum/viewtop ... 81&t=21082" onclick="window.open(this.href);return false;
Μόλις έβγαλα τα λάδια κατάλαβα το γιατί όπως θα δούμε και παρακάτω. Επίσης καλό είναι να χρησιμοποιούμε λάδια που είναι μόνο για συμπλέκτη διότι όπως έχει ξανα ειπωθεί η σύνθεση τους παρέχει καλύτερη ελαφρώς λειτουργία και προστασία απο τα λάδια κινητήρα. Όσοι θέλετε να χρησιμοποιήσετε λάδια κινητήρα φροντίστε να είναι 10W-30 ή 10W-40 ιξώδες το πολύ, χειμώνα που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές προτιμάτε 10W-30.

Ξεκινάμε με την μοτό στο στάντ ή κουμπισμένη σε τοίχο, καλό είναι για όσους μπορούν να κάνουν ενα ελαφρύ ζέσταμα στον κινητήρα με μια ολιγόλεπτη βόλτα στο τετράγωνο βοηθάει να στραγγίξουν τα λάδια λίγο καλύτερα. Βγάζουμε την τάπα πλήρωσης λαδιού (δεύτερη φωτό), τοποθετούμε ένα λεκανάκι κάτω απο τον κινητήρα στο σημείο της τάπας αποστράγγισης (τρίτη φωτο) και την ξεβιδώνουμε. Προσοχή μην πέσει η ροδέλλα που έχει η τάπα στο λεκανάκι και την ψάχνουμε στα λάδια.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170407_103354_resized.jpg [ 92.21 KiB | Προβλήθηκε 1028 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170407_105046_resized.jpg [ 92.49 KiB | Προβλήθηκε 1029 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170407_105053_resized.jpg [ 92.01 KiB | Προβλήθηκε 1028 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2931
Κρατόντας την μοτό κάθετα ως προς το έδαφος περιμένουμε να στραγγίξουν τα λάδια καλά. Σημαντικό κομμάτι ώστε να στραγγίξει καλά το λάδι απο τον κινητήρα, επειδή μερική ποσότητα λαδιού μένει στη μεριά του συμπλέκτη πρέπει πάντα να γέρνετε την μοτό προς την μεριά του σασμάν για 1-2λεπτά και μετά πάλι όρθια. Θα παρατηρήσετε οτι αρχίζει να στραγγίζει μερική ποσότητα λαδιού ακόμα, επαναλαμβάνουμε την διαδικασία μια ακόμα φορά μέχρι να μην βγαίνει άλλο λάδι. Όσοι έχετε άλλα μοντέλα/κινητήρες αναλόγος που βρίσκεται η τάπα αποστράγγισης δοκιμάστε ανάλογα να γείρετε την μοτό είτε απο την αριστερή ή δεξιά μεριά και παρατηρήστε όταν ξαναέρθει στην όρθια στάση απο πια πλευρά άρχισε να βγαίνει το έξτρα λάδι. Είναι βασικό να βγάλουμε όση περισσότερη ποσότητα των παλιών λαδιών απο μέσα πρωτού βάλουμε το καινούριο για αυτό και το κάνουμε αυτό.

Το αποκορύφωμα... εκτός του χρώματος που είναι εμφανές, μύριζε και ελαφρώς καμένο το λάδι, αυτό στις 20ώρες με αρκετή χρήση του συμπλέκτη.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170407_105451_resized.jpg [ 55.55 KiB | Προβλήθηκε 1022 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2931
Αφού έχουν βγεί τα παλιά λάδια τα τοποθετούμε σε ενα δοχειάκι και τα πάμε είτε σε ενα βενζινάδικο ή συνεργείο για ανακύκλωση, δεν τα πετάμε ΠΟΤΕ όπου βρούμε.

Πρωτού ξεκινήσουμε με το γέμισμα καθαρίζουμε καλά την τάπα αποστράγγιξης και το μαγνήτη της απο ρινίσματα, εδώ να προσθέσω οτι όσοι δεν έχουν μαγνητικές τάπες να βάλουν άμεσα, δεν μπορείτε να φανταστείτε την δουλειά που κάνουν... ειδικά στα 4Τ που το λάδι κυκλοφορεί και σε πιστόνι/κεφαλή η προστασία που προσφέρει είναι ακόμα μεγαλύτερη! Αν δεν έχω φωτό με την τάπα πάντος είχε φυσιολογικά ψιλά ρινισματα πάνω της, γενικά εάν παρατηρήσουμε κομμάτια μετάλλου τότε να υποψιαζόμαστε οτι κάτι έχει συμβεί και μπορεί να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ήδη. Όσοι θέλουν να προμηθευτούν μαγνητική τάπα, την δική μου την είχα πάρει απο Ερρίκο Καρρέρ, τα CR125-500 φοράνε 12χ1,5 τάπες λαδιών. Καθαρίζουμε καλά τα σπειρώματα της τάπας στο κάρτερ και το σημείο που πατάει η ροδέλλα. Σφίγγουμε την τάπα όσο λέει ο κατασκευαστής, για τα CR δίνει 30Nm με την ατσαλένια τάπα (γνήσια) η οποία είναι ίδια στα 125/250/500, επειδή είναι παλιά τα κάρτερ (αλουμίνια) και έπειτα απο σύγκριση με άλλους κατασκευαστής προσωπικά προτιμώ 22-25Nm, είναι υπερ αρκετά για την συγκεκριμένη χρήση, όσοι δεν έχετε ροπόκλειδο σφίγγουμε καλά την τάπα αλλά ΟΧΙ πολύ μην καταστρέψουμε τα σπειρώματα.

ΠΡΟΣΟΧΗ, δύο πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τις τάπες αλουμινίου, όσοι φοράνε ήδη ή θέλουν να βάλουν η ροπή είναι αρκετά μικρότερη, συγκεκριμένα απο πληροφορίες που διαβάζω πρέπει να είναι μεταξύ σχεδόν η μισή και λιγότερο. Λογικό καθότι πιο μαλακό το υλικό οπότε για την αλουμινίου προτιμήστε 12-14Nm ώστε να μην καταστραφεί ;) Όσοι πάλι δεν έχετε σφίξτε οσότου πατήσει η ροδέλα συνεχίστε και όταν νιώσετε αρκετή αντίσταση κάντε ενα κλίκ παραπάνω και σταματήστε εκεί, μην την ζορίσετε παραπάνω. Εξάλου η αλουμινίου διαστέλεται παραπάνω απο την ατσάλινη και λύνει πιο δύσκολα, οπότε μην προσπαθήσετε ΠΟΤΕ να την λύσετε με ζεστό κινητήρα.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170407_105734_resized.jpg [ 71.07 KiB | Προβλήθηκε 1005 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170407_113441_resized.jpg [ 76.98 KiB | Προβλήθηκε 1004 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2931
Αφού σφίξουμε την τάπα ξεβιδώνουμε την βίδα υπερχείλησης που βρίσκεται στο καπάκι του συμπλέκτη όπως και στα περισσότερα μοντέλα/κινητήρες, η οποία έχει και ροδέλα χάλκινη. Με την μοτό κάθετα ώς προς το έδαφος ξεκινάμε και συμπληρώνουμε σιγά σιγά απο την τάπα πλήρωσης το λάδι της επιλογής μας οσότου δούμε οτι αρχίζει να στάζει λάδι απο την βίδα υπερχείλησης, βάζουμε την βίδα στην θέση της και γέρνουμε την μοτό απο την αριστερή μεριά, περιμένουμε μερικά δευτερόλεπτα ώστε να βοηθήσουμε να πάνε τα λάδια πιο γρήγορα και στην μεριά του σασμάν. Ξανά με την μοτό κάθετα βγάζουμε την βίδα και συμπληρώνουμε οσότου αρχίζει να στάζει, λογικά τώρα έχει πάρει την ποσότητα που ορίζει ο κατασκευαστής, σφίγγουμε το βιδάκι (10Nm δίνει η Honda προσωπικά σας προτείνω 0,7-0.8Nm). Σε ορισμένα μοντέλα δεν χρειάζεται η διαδικασία αυτή γιατί έχουν μεγαλύτερα κανάλια που επικοινωνεί το κάρτερ με την μεριά του συμπλέκτη, για το συγκεκριμένο μοντέλο όμως χρειάζεται. Η ποσότητα αλλαγής λαδιού για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι 0,75ml, σε αρκετά μοντέλα η ποσότητα που χρειάζεται αναγράφεται και στα κάρτερ, στο συγκεκριμένο αναφέρεται η ποσότητα απο ολική ανακατασκευή (850ml).

Σφίγγουμε την τάπα πλήρωσης καλά, σκουπίζουμε τυχόν λάδια απο κάρτερ κλπ, βάζουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και κάνουμε μια ολιγόλεπτη δοκιμή. Σβήνουμε τον κινητήρα και περιμένουμε λίγα λεπτά, με την μηχανή κάθετη ξανά βγάζουμε την βίδα υπερχείλησης και ελέγχουμε εάν στάζει, εάν όχι συμπληρώνουμε με λάδι ακόμα μέχρι να στάξει. Γενικά παρακολουθούμε η ποσότητα που θα βάλουμε να είναι αρκετά κοντά σε αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής. Όσοι έχουν την δυνατότητα με μια 1lt μεζούρα καλό είναι να μετράνε τα λάδια που βγάζουν, σε περίπτωση που είναι αρκετά λιγότερα απο αυτά που βάζουμε τότε κάπου υπάρχει διαρροή και συνήθως στα 2Τ είναι απο τσιμούχα στροφάλου.

...είμαστε έτοιμοι για :auto-dirtbike:


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170407_113802_resized.jpg [ 89.8 KiB | Προβλήθηκε 992 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1064
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Αυτή η τάπα στο καπάκι του συμπλέκτη ειναι με την χαλκοροδέλα ειναι σε όλα τα μοντέλα δείκτης (max) λαδιού; (και στο YZ το δικό μου..;)
Βύρωνα, για να μην σου χαλάω την ωραία παρουσίαση και μιας και ανεβάζεις θέματα που τα βρίσκω μπροστά μου, συνέχίζω στο "1998 YZ250 αλλαγή λαδιών".. ;) :) :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Αλλαγή λαδιών συμπλέκτη 2T
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2931
Ναι σχεδόν όλα τα μοντέλα έχουν αυτό το βιδάκι, τα Ιαπωνικά σίγουρα ολα.
Δεν χαλάς τίποτα! Πολύ ευχαρίστως όποιος θέλει να παραθέσει και την δική του διαδικασία ώστε να έχουμε ενα καλό αρχείο απο διάφορα μοντέλα με προσωπικές εμπειρίες :obscene-drinkingcheers:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 6 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com