Τώρα είναι 14 Αύγ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 37 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 1 2 3 »
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2920
Συνεχίζουμε με το άνοιγμα του σπειρώματος με το ειδικό κολαούζο για το helicoil, περνάμε το κολαούζο στην μανέλα, λίγο λαδάκι και ξεκινάμε το κόψιμο. Πάλι όσο πιο κάθετα γίνεται και προσεκτικά σιγα-σιγα όταν περάσει το μέρος του οδηγού του κολαούζου (όπου είναι τα αχνά σπειρώματα στην άκρη του) βιδώνουμε μία-δύο στροφές και ξεβιδώνουμε μισή μέχρι να νιώσουμε παραπάνω αντίσταση όπου και σημαίνει οτι η άκρη του κολαούζου έχει φτάσει στο τέρμα. Εκεί πλέον σταματάμε, ξεβιδώνουμε τελείως το κολαούζο και ελέγχουμε οτι έχουν ανοιχτεί τα σπειρώματα μέχρι προς το τέλος (δεύτερη φωτο). Αφού τελειώσουμε καθαρίζουμε πολύ καλά με καθαριστικό σπρέι ωστε να φύγουν τα γρέζια και να είναι καθαρό για να περάσει το helicoil.

Πρακτικά λόγο του σχήματος του κολαούζου δεν γίνεται να ανοιχτούν σπειρώματα προς το τέλος του βάθους όμως δεν μας πειράζει αρκεί να υπάρχουν τουλάχιστον αρκετά ενεργά σπειρώματα πρίν για να βιδώσει το helicoil. Σε πολύ ριχά/κοντά σπειρώματα (π.χ. 5mm) δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε helicoil καθότι δεν μπορεί να φτάνει να ξεκινήσει να κόψει το κολαούζο σωστά διοτι είναι ακόμα στον οδηγό του (η κωνική άκρη του). Εκεί αναγκαστικά απλό κολαούζο και μεγαλύτερη βίδα εαν και εφόσον μας επιτρέπει η εφαρμογή.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20160112_005448.jpg [ 73.64 KiB | Προβλήθηκε 2653 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20160112_010358.jpg [ 81.32 KiB | Προβλήθηκε 2663 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20160112_010401.jpg [ 79.88 KiB | Προβλήθηκε 2666 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2920
Συνεχίζουμε διαλέγοντας το αντίστοιχο μήκος helicoil που χρειαζόμαστε για την συγκεκριμένη εφαρμογή εαν θυμάμαι καλά είχα χρησιμοποιήσει D2.0 μήκος helicoil όπου κάλυπτε αρκετά σπειρώματα της βίδας. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή χρειαζόμαστε αρκετά ενεργά σπειρώματα όπου βιδώνει η βίδα γιατι κρατάνε το προστατευτικό αλυσίδας όπου οι δυνάμεις εαν σπάσει η αλυσίδα θα είναι μεγάλες (μακρυά απο όλους...για αυτό φροντίζετε, ρυθμίζετε και ελέγχετε τις αλυσίδες σας) όχι οτι θα το σώσει γιατί συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις σπάει όλο το αλουμίνιο... Γενικά χρησιμοποιούμε τα μέγιστα ενεργά σπειρώματα που μπορούμε να καλύψουμε, όπου οι βίδες χρησιμοποιούνται συχνά ή σε οποιεσδήποτε εφαρμογές υπάρχουν μεγάλες δυνάμεις που συγκρατεί η βίδα. Γενικός κανόνας είναι τα σπειρώματα/μήκος helicoil να καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερα σπειρώματα της βίδας όταν αυτή είναι τέρμα βιδωμένη για να έχουμε την μέγιστη συγκράτηση απο την βίδα.

Ρυθμίζουμε τον οδηγό-στόπερ του ειδικού εργαλείου που βιδώνει το helicoil στο σωστό μήκος/βάθος που θα βιδωθεί το helicoil, σε αυτή την φωτο δεν είχα ρυθμίσει το στοπερ. Περνάμε το helicoil με λίγη locktite και βιδώνουμε χωρίς πίεση ελαφρά προς το σπείρωμα και σιγα-σιγα μέχρι να σταματήσει το στόπερ ή για όσους δεν ρυθμίσουν το στόπερ να έρθει η τελευταία σπείρα πρόσωπο με την φωλιά (φωτο 2).

Τέλος βεβαιώνουμε οτι έχει βιδωθεί σωστά το helicoil χωρίς να υπάρχουν κενά στις σπείρες, δοκιμάζουμε την βίδα οτι βιδώνει κανονικά και σπάμε την άκρη του helicoil με εναν ζουμπά (τρίτη φωτο φαίνεται η άκρη του Helicoil). Τραβάμε την σπασμένη άκρη με εναν μαγνήτη ή με πίεση αέρα ή γέρνουμε ανάποδα την εφαρμογή ώστε να πέσει μόνη της και το καινούριο σπείρωμα μας είναι έτοιμο.

Πρωτού βιδώσουμε τις παλιές βίδες επίσης τις ελέγχουμε κάθε φορά να είναι καλές και σωστές (μην είναι βρώμικες/ξεχειλωμένες) ειδάλως τις καθαρίζουμε ή τις αντικαθιστούμε με καινούριες και τις περνάμε με anti-seize πάστα αναλόγως την εφαρμογή για προστασία.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20160112_012359.jpg [ 51.54 KiB | Προβλήθηκε 2641 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20160112_012549.jpg [ 79.68 KiB | Προβλήθηκε 2640 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20160112_012553.jpg [ 76.48 KiB | Προβλήθηκε 2645 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Φεβ 2016
Δημοσιεύσεις: 199
Moto: RXV 450 - 08
ΤΕΛΟΣ ΚΑΛΟ ΟΛΑ ΚΑΛΑ....... ΣΩΡΑΙΩΣ :clap:


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2920
Αυτά τα ολίγα όσον αφορά τις επισκευές με helicoil, δεν είναι κάτι δύσκολο όμως θέλει προσοχή και μεθοδικότητα για να βγεί όσο το δυνατόν πιο σωστό. Να δώσετε μεγάλη προσοχή όταν κάνετε το τρύπημα για να καθαρίσετε τα παλιά σπειρώματα και όταν ανοίγετε τα καινούρια με το κολαούζο για το helicoil, θεωρητικά πρέπει να γίνει εντελώς κάθετα. Όπως καταλαβαίνετε με το χέρι δεν γίνεται αυτό πρακτικά παρα μόνο σε μηχανήματα, οπότε προσεκτικά να κοιτάτε απο όλες τις μεριές το δρέπανο/τρυπάνι ώστε να είναι όσο πιο κάθετα γίνεται καθόλη την διάρκεια του τρυπήματος και του ανοίγματος.

Επίσης σαν γενικός κανόνας προσέχουμε να μην παρασφίγγουμε τις βίδες στα αλουμίνια ακολουθείτε τις ροπές του κατασκευαστή όπου μπορείτε ειδικά στα κρίσιμα σημεία και να χρησιμοποιείτε όπου χρειάζεται την ειδική πάστα, ειδικά σε βίδες που χρησιμοποιούμε συχνά για να τα προστατεύσουμε.

Άλλο ενα άρθο εφτασε στο τέλος του και φυσικά όπως πάντα, όσοι θέλουν μπορούν να προσθέσουν πληροφορίες, εμπειρίες φωτογραφίες απο δικές τους επισκευές κλπ στο θέμα ώστε να έχουμε ενα καλό αρχείο.

Τέλος σας παραθέτω και εναν πίνακα με πληροφορίες για τα διάφορα μεγέθη σπειρωμάτων, μήκη και διαστάσεις helicoil σε metric sizes (χιλιοστά).

:obscene-drinkingcheers:

[ img ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 13 Νοέμ 2008
Δημοσιεύσεις: 663
Moto: gg250
ευχαριστούμε Βυρωνα :handgestures-thumbup:

_________________
Enduro for the masses


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 05 Ιαν 2012
Δημοσιεύσεις: 65
Άποψη για το time-sert που δεν ειναι ελατήριο αλλα συμπαγής κύλινδρος με εσωτερικό και εξωτερικό σπείρωμα ;

Καλύτερο ή χειρότερο ;


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1046
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
ckey έγραψε:
Άποψη για το time-sert που δεν ειναι ελατήριο αλλα συμπαγής κύλινδρος με εσωτερικό και εξωτερικό σπείρωμα ;

Καλύτερο ή χειρότερο ;
Φυσικά καλύτερη η μούφα, αλλα λίγο πιο δύσκολή..
Για βίδες που λύνουν "κάθε μερα", μονο μούφα! (εμπειρικά απο μένα..) :)
Γίνεται και πιο δυνατό το σπείρωμα αν μιλάμε για ατσάλι σε αλουμίνιο. Σε κεφαλές τόρνων κλπ, που λύνουν βίδες πχ 500 φορες τη μέρα το έχουν απο κατασκευής τους!
Σε άλλες εφαρμογές δεν χρειάζεται. Σημαντικό ειναι το μέταλλο που χρησιμοποιείς (πυκνότητα) για κάθε περίπτωση. Προτιμώ να ειναι πιο μαλακό το σπείρωμα της βίδας απο τη φωλιά, ετσι ωστε σε ενα "κλώτσιμα", με αντικατάσταση βίδας να αρκεί ενα καλο καθαρισμα με κολαούζο για τη φωλιά.. ;)
Το ροπόκλειδο στα Helicoil παει -20%, ενω στη μούφα το ίδιο (για ιδιο μεταλλο πάντα)..


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 05 Ιαν 2012
Δημοσιεύσεις: 65
Τι άλλη εναλακτική υπάρχει ;

Βασικά έχω το εξής θέμα. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε ξεβουρτσίσει μία από τις τέσσερις βίδες που κρατάνε τους εκκεντροφόρους. Εβαλα helicoil αλλά δεν μου αρέσει ο τρόπος που σφίγκει με δυναμόκλειδο. Φοβάμαι ότι το helicoil τραβάει ξανά τα εξωτερικά σπειρώματα. Σκέφτομαι να πάρω time-sert αλλά είναι δύσκολο να τοποθετηθεί επειδή τα σπείρωμα είναι σε τυφλό σημείο πίσω από την τρύπα μίας άλλης επιφάνειας.

Υπάρχει κάτι άλλο να δοκιμάσω πριν εγκαταλείψω και το πάω σε μηχανουργείο ;


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1046
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
ckey έγραψε:
Τι άλλη εναλακτική υπάρχει ;

Βασικά έχω το εξής θέμα. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε ξεβουρτσίσει μία από τις τέσσερις βίδες που κρατάνε τους εκκεντροφόρους. Εβαλα helicoil αλλά δεν μου αρέσει ο τρόπος που σφίγκει με δυναμόκλειδο. Φοβάμαι ότι το helicoil τραβάει ξανά τα εξωτερικά σπειρώματα. Σκέφτομαι να πάρω time-sert αλλά είναι δύσκολο να τοποθετηθεί επειδή τα σπείρωμα είναι σε τυφλό σημείο πίσω από την τρύπα μίας άλλης επιφάνειας.

Υπάρχει κάτι άλλο να δοκιμάσω πριν εγκαταλείψω και το πάω σε μηχανουργείο ;
Αν μπαίνει helicoil μπαίνει και μούφα...
Μιλας για το καπάκι που ασφαλίζει τα κουζινέτα-ρουλεμαν των εκκεντροφόρων..(?) Αν καταλαβα καλα, θα σου πρότεινα μηχανουρχείο, γεμισμα με tig-mig και κολαούζο-βολτες ξανα.. Πολλες συστολοδιαστολές για τετοια μαραφέτια και κομβικής σημασίας εξάρτημα.. ;)
Βρες σε μια photo στο net την συγκεκριμένη βίδα-σπείρωμα και πόσταρε τη..


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 05 Ιαν 2012
Δημοσιεύσεις: 65
geormpal έγραψε:
Αν μπαίνει helicoil μπαίνει και μούφα...
Το time-sert έχει μία πατούρα στο πάνω μέρος και πρέπει να ανοίξεις με φρέζα που σου δίνουν ένα χείλος στην τρύπα. Ετσι δεν γίνεται να μπει σε εφαρμογή που τα σπειρώματα είναι στο βάθος της τρύπας. Κλασική περίπτωση αυτού που λέω η βίδα που αδειάζει τα λάδια σασμαν στα crf που το σπείρωμα είναι όχι στο καπάκι αλλά στο βάθος στο κάρτερ. Δεν γίνεται να περάσεις το time-sert από την τρύπα στο καπάκι για να φτάσεις στο σπείρωμα στο σασμαν γιατί η πατούρα θα βρεις στην αρχή της τρύπας. Θα μου πεις να βγάλεις το καπάκι. Σωστά, αλλά υπάρχουν άλλες περιπτώσεις που δεν γίνεται αυτό.


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1046
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
ckey έγραψε:
geormpal έγραψε:
Αν μπαίνει helicoil μπαίνει και μούφα...
Το time-sert έχει μία πατούρα στο πάνω μέρος και πρέπει να ανοίξεις με φρέζα που σου δίνουν ένα χείλος στην τρύπα. Ετσι δεν γίνεται να μπει σε εφαρμογή που τα σπειρώματα είναι στο βάθος της τρύπας. Κλασική περίπτωση αυτού που λέω η βίδα που αδειάζει τα λάδια σασμαν στα crf που το σπείρωμα είναι όχι στο καπάκι αλλά στο βάθος στο κάρτερ. Δεν γίνεται να περάσεις το time-sert από την τρύπα στο καπάκι για να φτάσεις στο σπείρωμα στο σασμαν γιατί η πατούρα θα βρεις στην αρχή της τρύπας. Θα μου πεις να βγάλεις το καπάκι. Σωστά, αλλά υπάρχουν άλλες περιπτώσεις που δεν γίνεται αυτό.
Ναι εχεις δίκιο, η μούφα πρέπει να εχει στοπ πριν το τερμα..
Εκει που δεν δίνει χέρι, μπορείς να κόψεις το αυτί και να φτιάξεις τέρμα απο πίσω ή να την πάρεις και ετοιμη ;)
Οχι αυτή..
https://speiromata.gr/wp-content/upload ... png?x41392" onclick="window.open(this.href);return false;
Αυτή!
http://www.eidika-ergaleia.gr/photosmal ... &ypsos=400" onclick="window.open(this.href);return false;

Ή αυτή,
http://www.a-grivasmoto.gr/Photos/moufes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ,και να "χαραμίσεις" μια δευτερη παρόμοια βίδα για να τοποθετηθεί σωστά!


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 17162
Moto: BETA 250 RR
Τοποθεσία: Ν.Smirni
ΘΕΜΑΤΑΡΑ!!!!

Θέλω τώρα να βάλω helicoil.... :lol:

_________________
Η φυγή δεν είναι νίκη, τ’ όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.
[ img ]


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2920
Πολύ καλή η ερώτηση, το helicoil είναι συνήθως για "απλές" εφαρμογές, για πιο εξειδικευμένες εφαρμογές όπου έχουμε μεγάλες εναλλαγές θερμοκρασιών ή σε σημεία που χρειαζόμαστε σφράγιση όπως π.χ. τάπες λαδιών πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μούφα ή time-sert, υπόψιν το time-sert kit είναι και ακριβό (εαν θυμάμαι καλά περίπου 100ε). Όπως και σε εφαρμογές όπου έχουμε μεγάλες ροπές-δυνάμεις (συνήθως σε μεγάλα μεγέθη) τότε αποφεύγουμε την χρήση helicoil. Στις μοτό όμως οι πιο συνήθες βίδες είναι Μ6 μέχρι Μ12 όπου δεν έχουμε θέμα εκτός απο τάπες κάρτερ ή συγκεκριμένες εσωτερικές βίδες του κινητήρα. Στην περίπτωση σου ckey όπου είναι βίδα εκκεντροφόρου καλύτερα να χρησιμοποιήσεις μούφα (ατσάλι μόνο) ή time-sert. Το time-sert κάνει κυρίως για τάπες όπου έχει το χείλος του για να μπορεί να πατάει η ροδέλα της τάπας και να σφραγίζει τα υγρά σωστά. Γενικά και στις δύο περιπτώσεις είναι πιο ενισχυμένα και αντέχουν μεγαλύτερες δυνάμεις-ροπές καθότι στο αλουμίνιο όπου θα βιδώσουν τα σπειρώματα είναι μεγαλύτερα, μετά τίθεται και θέμα ποιότητας της καθεαυτού βίδας όπως το υλικό, η σκληρότητα της και η κατεργασία για να φτιαχτεί.

Καλό και εύχρηστο το helicoil αλλά δεν κάνει για ΟΛΕΣ τις εφαρμογές, κάθε εφαρμογή έχει και την δικιά του λύση. Σίγουρα time-sert ή η ατσάλινη μούφα είναι πιο ενισχυμένα και αντέχουν σε μεγαλύτερες δυνάμεις-ροπές, στο σφίξε-δέσε είναι παρόμοια καθότι και το Helicoil είναι ατσάλι.

Όσον αφορά την ροπή σύσφιξης ο κατασκευαστής δίνει για ατσάλινη βίδα σε αλουμίνιο, όταν έχουμε ατσάλινη βίδα σε ατσάλινη φωλία η ροπή πρέπει να είναι μεγαλύτερη, όμως επειδή το insert είναι βιδωμένο σε αλουμίνιο δεν μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη όσο όταν είναι σε φωλία καθαρά φτιαγμένη απο ατσάλι.

Γενικά εαν παρατηρήσετε τις ροπές σε διάφορα μέταλλα αλλάζουν κατά πολύ, σας παραθέτω εναν πίνακα που βρήκα απο το net για να έχετε μια ιδέα - προσοχή είναι σε Αμερικάνικες μονάδες όμως μπορείτε να δουλέψετε βάση % πόσο μεγαλύτερη ή μικρότερη πρέπει να είναι χονδρικά.

[ img ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1046
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
Που τα ξετρυπώνεις ρε Βύρωνα - εισαι θεος! :handgestures-thumbup:
Αυτός ο πίνακας ειναι απο μετρητή σπειρώματος και κανονικά συνοδεύται απο αλλους 2 πίνακες. Ο ενας ειναι ο αριθμός των ενεργών σπειρωμάτων (ρίζες) και ο άλλος το βήμα του σπειρώματος / το βαθος. Πολλαπλασιάζεις τις τιμές των ροπών του πρώτου πίνακα με τους αντίστοιχους συντελεστές των αλλων 2 και παίρνεις την τελική ροπή. Η τελική ροπή σφιξίματος βεβαια δεν εφαρμόζεται πουθενά γιατι εκει δεν εχουν υπολογιστεί αστοχίες, όρια, ανοχές, κλπ. Αφορά καθαρά θεωρητικό κομμάτι..! Συνήθως σφίγγουμε τα 2/3 αυτού του υπολογισμού ή κοιτάμε το manual...
Ωραίο θεμα, ειδικά για τύπους σαν και μένα που σφίγγουν με ροπόκλειδο και μετά για ασφάλεια του δίνουν και μια στροφή ακόμα...! :dance:
Ανασφάλεια σε ολο της το μεγαλείο, να φτάσει στα ορια της η κάθε βίδα, μην και καλα ξεβιδώσει ποτε μόνη της! :bow-blue:
Ειναι μεγάλο ελάτωμμα! :naaaa:
:greetings-waveyellow:



https://www.youtube.com/watch?v=yfUr9-k7PkU" onclick="window.open(this.href);return false;


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2920
Πρόσφατα έκανα επισκευή σπειρώματος στο βιδάκι (Μ4) που βιδώνει το καπάκι της εμπρός τρόμπας φρένου, να σας μεταφέρω την εμπειρία (αχρείαστη να'ναι!). Δεν χρησιμοποίησα helicoil λόγο της εφαρμογής αυτής απλά άνοιξα καινούριο σπείρωμα με κολαούζο.

Παλιά μοτό δεν είχε ανοιχτεί ποτέ για να αλλάξει υγρά φρένων, δεν ξεβίδωνε το βιδάκι οπότε δοκίμασα να το χτυπήσω ελαφρά μήπως και σπάσει η σκουριά και λύσει... μάταια. Μόλις το ζόρισα λίγο παραπάνω στο ξέσφιγμα κόπηκε το κεφάλι τις βίδας απο το σώμα της και την πήρα στο χέρι. Το δεύτερο βιδάκι έλυσε μεν αλλά δύσκολα, ευτυχώς δεν κόπηκε και εκείνο. Το βιδάκι είχε σκουριάσει τόσο πολύ που είχε γίνει ένα με το αλουμίνιο.

Άνοιξα τρύπα 2,5mm στο κέντρο του σώματος της κομμένης βιδας και δοκίμασα με αυτούς τους εξωλκείς βιδών

[ img ]

Αλλά μάταια, ζοριζόταν σε σημείο να λυγίζει ο εξωλκέας και επειδή ήταν μικρή η διάμετρος δεν ήθελα να κοπεί ο εξωλκέας και να μείνει μέσα. Οπότε προχωράμε παρακάτω, ποντάρισμα στο κέντρο της παλιάς βίδας, τρύπημα με 2,5mm πρώτα, μετά με 3,3mm τρυπάνι και άνοιγμα σπείρωμα Μ4χ0,7 με κολαούζο όπως είναι. Θέλει προσοχή το ποντάρισμα στο σημείο αυτό διότι δεν υπάρχει αρκετό ψωμί στο αλουμίνιο απο την εσωτερική μεριά και η αρχική τρύπα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν προς το κέντρο ή έστω ελαφρώς προς την εξωτερική. Ανορθόδοξος τρόπος το γνωρίζω, όμως σκέφτηκα οτι είναι απλά ενα βιδάκι που κρατάει το καπάκι με ελάχιστη ροπή που σφραγίζει το εσωτερικό λαστιχάκι περιμετρικά. Καθάρισα καλά με καθαριστικό σπρέι φρένων το νέο σπείρωμα, τοποθέτησα καινούρια ανοξείδωτα φρεζάτα άλλεν βιδάκια (όπως και τα γνήσια) 12mm μήκος και έτοιμο.

Μια κασετίνα σετ με κολαούζα-φιλιέρες είναι πάντα χρήσιμη τελικά.

Λεπτομέριες που πρέπει να προσέξετε,
1) Για το τρύπημα στην συγκεκριμένη περίπτωση πάντα το κάνουμε με το καπάκι στην θέση του για να μην πέσουν τα ρινίσματα μέσα στην τρόμπα.
2) Η πόντα που πρέπει να γίνει (οδηγός) ώστε να ξεκινήσει το τρύπημα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν προς το κέντρο.
3) Τρυπάμε όσο πιο κάθετα και σταθερά μπορούμε και ΟΧΙ πολύ βαθιά (μην καταστρέψουμε την τρόμπα), απλά μέχρι να νιώσουμε οτι πέρασε το σώμα της παλιάς βίδας, περίπου 10mm είναι υπεραρκετά (12mm μήκος είναι).
4) Καθαρίζουμε με καθαριστικό σπρέι φρένων τα σπειρώματα που ανοίξαμε απο τυχόν ρινίσματα-βρωμιές.
5) ΠΟΛΥ βασικό, όσοι θέλουν να την κάνουν 100% σωστά την δουλειά κανονικά πρέπει να βγάλουν την τρόμπα και να την ευθυγραμμισουν σε φρέζα ώστε να γίνει εντελώς κάθετα η τρύπα και το σπείρωμα. Όσοι θεωρούν ότι το έχουν μπορούν να το κάνουν και όπως είναι πάνω στην μοτό αλλά δεν θα είναι το ίδιο αποτέλεσμα, δουλειά όμως θα γίνει. Όσοι το κάνουν πάνω στην μοτό να σιγουρευτούν οτι το τιμόνι είναι καλά κλειδωμένο ώστε να μην μετακινηθεί η τρόμπα όταν κάνετε τις άνωθι εργασίες.

:greetings-waveyellow:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 37 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 1 2 3 »

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com