Τώρα είναι 16 Αύγ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 31 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα 1 2 3 »
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Σε αυτόν τον οδηγό θα παρουσιάσουμε βήμα-βήμα την σωστή αλλαγή λαδιών η οποία είναι παρόμοια στα περισσότερα open cartridge (με ανοιχτού τύπου φυσίγγιο). Επειδή αρκετοί αδιαφορούν για την σωστή συντήρηση των αναρτήσεων οφείλω να τονήσω οτι είναι απο τις πιο σημαντικές που πρέπει να γίνονται για την σωστή, ομαλή και σταθερή λειτουργία τους ώστε να μας προσφέρουν πάντα τα μέγιστα των δυνατοτήτων τους. Δεν χρειάζεται να τονίσω πόσο σημαντικό είναι να έχουμε μια ανάρτηση η οποία όταν δουλεύει σωστά μας προσφέρει μέγιστη ασφάλεια, αυξάνει τα όρια της μοτό αλλά και μας ξεκουράζει κατά μιας πολύωρης και δύσκολης διαδρομής.

Οι συγκεκριμένες αναρτήσεις είναι απο την προσωπική μου μοτό στις οποίες είχα αλλάξει πρίν 20ώρες λειτουργίας λάδια, τσιμούχες & δαχτυλίδια, αν και τις είχα καθαρίσει δεν είχα βγάλει το φυσίγγιο για έλεγχο/καθάρισμα, να προσθέσω οτι η βρωμιά που είχε βγεί τότε μαζί με τα λάδια ήταν απίστευτη (προηγούμενος ιδιοκτήτης με ανύπαρκτη συντήρηση). Η λειτουργίας τους μετά βέβαια ήταν μέρα με την νύχτα, διαβάζανε τα πάντα και μου έδεινε πολύ μεγαλύτερη σιγουριά και πληροφορίες το μπροστινό σύστημα. Επειδή ήθελα καιρό να τις λύσω τελείως για να κάνω και μερικές βελτιώσεις επειδή ήταν σκληρές και δεν διαβάζανε σωστά, τα λάδια που βγήκανε απο μέσα ήταν κατάμαυρα πάλι. Θα δούμε παρακάτω πώς η πολυκαιρισμένη βρωμιά κάθεται στα μέταλλα η οποία δύσκολα βγαίνει μόνο με αλλαγές λαδιών και όχι μονο αυτό, αλλά επηρεάζει και το καινούριο λάδι με ότι αυτό συνεπάγεται (μη σωστή λίπανση). Όσοι λοιπόν έχουν πιρούνια ειδικά απο παλιές μοτό που δεν γνωρίζουν το ιστορικό τους καλό είναι να προβείτε άμεσα σε εναν καλό γενικό έλεγχο και αλλαγή λαδιών η ότι άλλο μπορεί να χρειάζονται.

ΠΡΟΣΟΧΗ να τονίσω ιδιαίτερα οτι λόγο της φύσεως της συγκεκριμένης εργασίας και επειδή τίθεται θέμα της ασφάλειας μας όποιος θεωρεί οτι δεν μπορεί να κάνει την συγκεκριμένη εργασία το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να απευθυνθεί στον μηχανικό του ή ακόμα καλύτερα σε εναν εξειδικευμένο τεχνικό αναρτήσεων!!!

Υλικά που θα χρειαστούμε,
1) Λάδι αναρτήσεων καλής ποιότητας, προσωπικά χρησιμοποιώ της Nils 5w για το συγκεκριμένο πιρούνι, αρκετά USD (up side down) ιαπωνέζικα πιρούνια χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο ιξώδες, συμβουλευτείτε το manual.
2) Σπρέι φρένων
3) "Ειδικό" εργαλείο για καθάρισμα (θα δείτε παρακάτω)
4) Σπρέι φρένων
5) Γράσσο σιλικόνης (προεραιτικά)
6) Μέτρο ή το "ειδικό εργαλείο" για να μετρήσουμε το ύψος λαδιού.

Ξεκινάμε λοιπόν, με την μοτό στο κεντρικό στάντ βγάζουμε τα πιρούνια απο την μοτό αφαιρόντας πρώτα άξονα τροχού, τροχό και βγάζουμε φανάρι. Προσοχή σε αυτό το σημείο, επειδή είναι δύσκολο να ξεβιδώσουμε το top cap που ρυθμίζουμε την επαναφορά εάν δεν έχουμε την σωστή μέγγενη για να τα δέσουμε, πρωτού τα βγάλουμε απο τα triple/upper clamps χαλαρώνουμε τις βίδες του upper clamp, βγάζουμε τιμόνι και με το αντίστοιχο καρυδάκι λύνουμε. Προσεκτικά μην μας φύγει το καρυδάκι και κλωτσήσουν οι γωνίες του ρυθμιστή. Αφού τα λασκάρουμε ξεβιδώνουμε και τις βίδες του triple clamp (τις κάτω δηλαδή) και τα αφαιρούμε απο την μοτό.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170309_022221_resized.jpg [ 62.92 KiB | Προβλήθηκε 2299 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Byron την 24 Μαρ 2017, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Αφού τα έχουμε βγάλει τα πλένουμε καλά να φύγουν βρωμιές/λάσπες για να είναι καθαρά εξωτερικά και να ξεβιδώσουμε τα κλικ της συμπίεσης & επαναφοράς τελείως (στο τέρμα μαλακό δηλαδή). Βέβαια πρωτού το κάνουμε αυτό σημειώνουμε σε ενα χαρτί ποσα κλίκ ξεβιδώσαμε ώστε μετά την συναρμολόγηση να τα βάλουμε εκεί που ήταν πρίν για να έχουμε τις ίδιες ρυθμίσεις. Χαλαρώνουμε τους ρυθμιστές συμπίεσης (base valves) οι οποίοι βρίσκονται στο κάτω μέρος στην μπότα του πιρουνιού, για να το κάνουμε αυτό επειδή είναι πολύ καλά σφιγμένοι και δεν θέλουμε να καταστρέψουμε τα σπειρώματα τους χτυπάμε με καρυδάκι και σφυρί καλά πρώτα, έπειτα χρησιμοποιόντας τον άξονα τροχού για κοντρα και μανέλα γιατί είναι πολύ καλά σφιγμένοι, ορισμένα έχουν locktite απο το εργοστάσιο οπότε καλό είναι να ζεστάνουμε τις μπότες με ενα καμινετάκι πρωτού ξεβιδώσουμε για να χαλαρώσει πιο εύκολα και για να αποφύγουμξε τυχών κατεστραμένα σπειρώματα.

Συνεχίζουμε έχοντας ενα κουβαδάκι έτοιμο για να ρίξουμε τα παλιά λάδια, κρατόντας τα όρθια ξεβιδώνουμε τον ρυθμιστή (top cap) τελείως, εμφανίζεται το ελατήριο και κατεβάζουμε ελαφρώς την μπουκάλα για να βγάλουμε τα παλιά υγρά. Το γέρνουμε προς τον κουβά για να πέσουν τα παλιά λάδια, περιμένουμε μέχρι να φύγει η περισσότερη ποσότητα. Έπειτα με ενα κλειδί κρατάμε κόντρα το παξιμάδι που ασφαλίζει τον ρυθμιστή και τον ξεβιδώνουμε (πρώτη φωτό). Βγάζουμε το ελατήριο, γέρνουμε το πιρούνι πάλι ανάποδα στον κουβά για να βγεί η βέργα ρύθμισης επαναφοράς μαζί με την βελόνα και το ελατήριο της, ΠΡΟΣΟΧΗ μην τα χάσουμε καθώς μπορεί να βγούν μαζί με λάδια στον κουβά.

Μετά ξεβιδώνουμε τον ρυθμιστή συμπίεσης για να αφαιρέσουμε το φυσίγγιο, εδώ έχει μια ιδιαιτερότητα και αφού δεν έχουμε το ειδικό εργαλείο που θα κρατήσει κόντρα για να τα ξεβιδώσουμε θα κάνουμε το εξής. Βάζουμε ξανά το ελατήριο μέσα και το γυρνάμε ανάποδα, καλό είναι να βάλουμε μια πετσέτα απο κάτω γιατί θα τρέχουν λίγα λάδια ακόμα, κρατόντας σταθερό το πιρούνι απο την μπουκάλα το πιέζουμε προς τα κάτω και ξεβιδώνουμε παράλληλα τον ρυθμιστή. Το ελατήριο δημιουργεί αρκετή πίεση ώστε να λύσουμε τον ρυθμιστή. Έπειτα τα αποσυναρμολογούμε τελείως, μεσαία φωτό - πάνω ο ρυθμιστής συμπίεσης μέση μπουκάλα κάτω φυσίγγιο.

Παρατηρήστε την βρωμιά που υπάρχει εκει κάτω απο την πολυκαιρία και χρήση φυσικά, στην τελευταία φωτό έχω καθαρίσει με απλό χαρτί ενα τμήμα του, φαίνεται ξεκάθαρα καθαρά η διαφορά.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_100831_resized.jpg [ 58.67 KiB | Προβλήθηκε 2288 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170311_101943_resized.jpg [ 45.86 KiB | Προβλήθηκε 2288 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170311_101949_resized.jpg [ 41.94 KiB | Προβλήθηκε 2288 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Συνεχίζουμε με το πολύ καλό καθάρισμα όλων των τμημάτων, είναι βασικό να καθαριστούν όλα τα τμήματα καλά οπότε αφιερώστε χρόνο και δώστε έμφαση σε αυτό το κομμάτι.
Έχω φτιάξει ενα "ειδικό βουρτσάκι" απο βούρτσα μπιμπερό και ενα σύρμα χοντρό (πρώτη φωτο) για να καθαρίσω τους θαλάμους εσωτερικά. Σε συνδιασμό με το σπρέι φρένων καθαρίζουμε καλά το καλάμι εσωτερικά, βάζουμε τον κουβά απο κάτω γιατί θα βγεί αρκετή βρώμα και απο εκεί. Με το ίδιο βουρτσάκι καθαρίζουμε και το σώμα του φυσιγγίου εσωτερικά μόνο που φέρνουμε τον άξονα σε πλήρη έκταση όπως και την μπουκάλα εσωτερικά φέρνοντας το καλάμι σε πλήρη έκταση.

Στη δεύτερη φωτό το φυσίγγιο είναι εντελός λυμένο για άλλους λόγους απλά για να δείτε πώς έπρεπε να είναι σε σχέση με πρίν.

Στην τρίτη φωτό προσέχουμε την περιοχή αυτή να είναι επίσης καθαρή και να μην έχει γρατζουνιές εκει που πατάει το oring του ρυθμιστή συμπίεσης.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_141230_resized.jpg [ 22.42 KiB | Προβλήθηκε 2278 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170315_184532_resized.jpg [ 22.28 KiB | Προβλήθηκε 2275 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170318_012357_resized_1.jpg [ 62.35 KiB | Προβλήθηκε 2276 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Καθαρίζουμε πολύ καλά με σπρέι φρένων τον ρυθμιστή συμπίεσης και ρίχνουμε καθαριστικό και στις μικρές οπές του όπου έχει. Παρατηρούμε και ελέγχουμε το oring που έχει στο έμβολο του να είναι σε καλή κατάσταση, εάν χρειάζεται αλλαγή το αντικαθιστούμε οποσδήποτε.

Επίσης καθαρίζουμε και την βέργα με το σπρέι φρένων εσωτερικά και εξωτερικά μαζί με την βελόνα ρύθμισης.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_085928_resized.jpg [ 63.53 KiB | Προβλήθηκε 2277 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_085039_resized.jpg [ 83.44 KiB | Προβλήθηκε 2277 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Ελέγχουμε το φυσίγγιο για υπερβολική φθρορά του άξονα η ακόμα και για υπερβολικό τζόγο, εάν έχει έντονο τζόγο χρειάζεται αλλαγή ενα δαχτυλίδι (με τεφλόν) που έχει εσωτερικά. Οποιαδήποτε αμυχή/γρατζουνιά μπορεί να υπάρχει στον άξονα είναι αιτία να καταστρέξει το κουζινέτο αυτό και να μην λειτουργεί σωστά η ανάρτησή μας οπότε τα ελέγχουμε.

Επειδή για την αλλαγή λαδιών δεν χρειάζεται να λύσετε τα φυσίγγια, για να έχετε μια εικόνα πώς είναι εσωτερικά όπως τα είδατε και πρίν λυμένα σας παραθέτω φωτογραφία απο το κουζινέτο που προανέφερα και τους άξονες με τις βαλβίδες επαναφοράς και τις βαλβίδες συμπίεσης. Στην πρώτη φωτό βλέπουμε μια φυσιολογική φθορά που υπάρχει στον άξονα απο τα χρόνια λειτουργίας του όμως είναι καθαρός χωρίς αμυχές.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170315_184635_resized.jpg [ 52.11 KiB | Προβλήθηκε 2273 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170318_001242_resized_1.jpg [ 55.78 KiB | Προβλήθηκε 2273 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Αφού έχουμε καθαρίσει τα πάντα είμαστε έτοιμοι για την συναρμολόγηση, στην ουσία είναι η αντίθετη διαδικασία της αποσυναρμολόγησης όπως θα δούμε.

Ξεκινάμε περνόντας το φυσίγγιο στην θέση του στο καλάμι και προσέχουμε να εφαρμόσει σωστά στην μπότα, βάζουμε λίγο απο το επιλεγμένο μας λάδι ανάρτησης στην άκρη του και το περνάμε. Πέρνουμε τον ρυθμιστή συμπίεσης και βάζουμε λίγο λάδι ανάρτησης στα oring του πιστονιού, της βάσης του και τον βιδώνουμε στο φυσίγγιο με την τεχνική του ελατηρίου όπως κάναμε και πρίν (φωτο 2) πιέζοντας το προς τα κάτω και σφίγγουμε ελαφρώς τον ρυθμιστή (στη συνέχεια θα τον ροπιάσουμε).


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_084048_resized_1.jpg [ 66.92 KiB | Προβλήθηκε 2266 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_084842_resized.jpg [ 36.28 KiB | Προβλήθηκε 2263 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Περνάμε τον άξονα στην μπότα και ροπιάζουμε τον ρυθμιστή όσο μας δίνει ο κατασκευαστής, για το συγκεκριμένο είναι 8kg-m (φωτό 1).


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_093145_resized.jpg [ 57.17 KiB | Προβλήθηκε 2245 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_085402_resized.jpg [ 73.06 KiB | Προβλήθηκε 2245 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Στηρίζουμε στην μέγγενη το πιρούνι απο την μπότα και περνάμε στον άξονα του φυσιγγίου την βελόνα/ελατήριο και την βέργα ρύθμισης.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_093538_resized.jpg [ 78.99 KiB | Προβλήθηκε 2245 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_093932_resized.jpg [ 50.62 KiB | Προβλήθηκε 2242 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Κατεβάζουμε την μπουκάλα τέρμα κάτω μαζί με τον άξονα του φυσιγγίου και το γεμίζουμε με λάδι περίπου 5-10 πόντους απο την άκρη της μπουκάλας, αρκετοί κατασκευαστές δίνουν ποσότητες λαδιού όμως στα ανοιχτού τύπου αυτό που μετράει είναι το ύψος λαδιού όπως θα δούμε στην συνέχεια. Έπειτα "τρομπάρουμε" ανεβοκατεβάζοντας τον άξονα του φυσιγγίου αρκετές φορές μέχρι να γίνει σωστά η εξαέρωση, όταν το κάνουμε αυτό καλό είναι με το δάχτυλο μας να κρατάμε κλειστή την οπή που περνάει η βέργα ρύθμισης γιατί σε ορισμένα (αναλόγος την κατασκευή τους) πετάγεται πάνω. Θα καταλάβουμε όταν έχει γίνει σωστά η εξαέρωση όταν θα νιώθουμε αντίσταση καθόλη την διαδρομή του άξονα και στην επαναφορά αλλά και κατα την συμπίεση. Παράλληλα παρατηρούμε και την στάθμη λαδιού και συμπληρώνουμε. Η διαδικασία της εξαέρωσης δεν τελειώσει εδώ, αφού έχουμε τελειώσει με το τρομπάρισμα και έχει φύγει αρκετός αέρας απο το φυσίγγιο σηκώνουμε και κατεβάζουμε και την εξωτερική μπουκάλα μερικές φορές για να περάσει το λάδι μεταξύ καλαμιού και μπουκάλας. Αφού κάνουμε και αυτό βγάζουμε το πιρούνι από την μέγγενη, ΠΡΟΣΟΧΗ το κρατάμε απο την μπότα γιατί δεν είναι δεμένο ακόμα! Το ακουμπάμε στο πάτωμα και σηκώνουμε την μπότα 25-30πόντους. Κλείνουμε με την παλάμη μας το άνω μέρος της μπουκάλας καλά, πιέζουμε προς τα κάτω με δύναμη και το κρατάμε για λίγο, αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι με φυσικό τρόπο να δημιουργήσουμε πίεση ώστε να βγούν τυχών φυσαλλίδες αέρα που μπορεί να έχουν εγκλωβιστεί σε "δύσκολα" σημεία. Το επαναλαμβάνουμε αυτό αρκετές φορές και παράλληλα λειτουργούμε και τον άξονα του φυγισσιού μερικές φορές ακόμα.

Τώρα ήρθε η ώρα να ρυθμίσουμε το ύψος λαδιού, κατεβάζουμε την μπουκάλα τέρμα κάτω και τοποθετούμε το πιρούνι κάθετα. Λίγα πράγματα για το ύψος λαδιού, όσο μεγαλύτερο τόσος περισσότερος αέρας υπάρχει στον θάλαμο ο οποίος λειτουργεί σαν "φυσικό ελατήριο" καθότι ο αέρας συμπιέζεται οπότε όσο κατεβαίνει η μπουκάλα ο όγκος αυτός μικραίνει και τείνει να συμπιέσει τον αέρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να επηρεάζει το τελευταίο 1/3 περίπου της διαδρομής του πιρουνιού, οπου η πίεση στον θάλαμο αρχίζει να γίνεται υψηλή, όσο περισσότερο λάδι έχουμε (μικρότερο ύψος λαδιού) τόσο πιο σφιχτό γίνεται στο τελείωμα της διαδρομής. Το αντίθετο συμβαίνει όταν έχουμε μεγαλύτερο ύψος λαδιού μεγαλύτερη ποσότητα άερα θαλάμου άρα μεγαλύτερος όγκος να συμπιεστεί άρα και πιο μαλακό στο τέλος της διαδρομής, ο αέρας συμπιέζεται τα υγρά όχι. Συμβουλευτείτε τον κατασκευαστή για τα ύψη που πέρνει το κάθε πιρούνι και ανάλογα την χρήση που κάνει ο καθένας διαλέγει το αντίστοιχο ύψος που θα χρησιμοποιήσει, δώστε έμφαση σε αυτό γιατί είναι πολύ σημαντικό στην λειτουργία της ανάρτησης.

Έχοντας επιλέξει το ύψος που θα χρησιμοποιήσουμε το μετράμε από την άκρη (φωτό 2) και μέχρι εσωτερικά στο καλάμι. Προσωπικά χρησιμοποιώ αυτό το ωραίο εργαλειάκι που βολεύει πάρα πολύ, μπορείτε όμως και με ενα μεταλλικό ή ξύλινο μέτρο να μετρήσετε και να αφαιρέσετε η προσθέσετε λάδι ανάλογα, αρκεί να είναι ίδιο και στα δύο πιρούνια το ύψος λαδιού.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_100310_resized.jpg [ 57.61 KiB | Προβλήθηκε 2230 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_100249_resized.jpg [ 46.93 KiB | Προβλήθηκε 2226 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
σε αυτό το σημείο επειδή πρέπει να αποχωρήσω επειγόντος παρακαλώ μην απαντήσετε ακόμα μέχρι να τελειώσω το άρθρο σήμερα το βράδυ, ευχαριστώ! :obscene-drinkingcheers:

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Συνεχίζουμε, λέγαμε για το ύψος λαδιού και ποσότητες, για τους κατόχους CR 92-96 ο πίνακας που προτείνει η Honda είναι αυτός στην φωτο.

Βλέπουμε οτι προτείνει διάφορα ύψη λαδιού min/standard/max για τους λόγους που προανέφερα και ο καθένας μας αναλόγως την χρήση, μοτό, βάρος και προτίμηση το θέτει αναλόγος. Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε οτι αυτά τα νούμερα έχουν βγεί με τα stock ελατήρια, όσοι έχουν aftermarket πιο σκληρά επειδή έχουν παραπάνο υλικό λόγο κατασκευής (παραπάνο σπειρώματα ή και διάμετρο σύρματος) καταλαβαίνουμε οτι ο χώρος στον θάλαμο αέρα μικραίνει ακόμα περισσότερο λόγο του μεγαλύτερου όγκου τους. Προσωπικά που μέτρησα το μαμά με eibach είχαν 4σπείρες διαφορά οπότε το ύψος το ρύθμισα ακόμα λιγότερο κατά 1πόντο εντελός εμπειρικά αν και μπορεί να βγεί και με μαθηματικα βάση του έξτρα όγκου που καταλαμβάνουν αυτές οι έξτρα 4 ή όσες μπορεί να είναι αναλόγως το ελατήριο.

Σαν γενικός κανόνας εάν το πιρούνι τερματίζει εύκολα στο τελευταίο 1/3 της διαδρομής του στα δύσκολα μπορούμε να δοκιμάσουμε να αυξήσουμε κατά ένα πόντο κάθε φορά το ύψος λαδιού, βέβαια να μην υπερβούμε το min όριο αλλά ούτε και το max. Το ανάποδο ισχύει για το εάν είναι πολύ σκληρό στο τέλος της διαδρομής του, αυτά βέβαια αφού βεβαιωθούμε οτι έχουμε τα σωστά ελατήρια για τα κιλά μας.

Δείτε και το σχετικό θέμα και για το sag εδώ http://forum.dirt-bike.gr/forum/viewtop ... 57&t=20963" onclick="window.open(this.href);return false;


Συνημμένα:
[ attachment ]
forksetup.JPG [ 81 KiB | Προβλήθηκε 2082 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Βρήκα φωτογραφίες απο την προηγούμενη αλλαγή λαδιών, δείτε τι βγήκε απο μέσα...

Είχα χρησιμοποιήσει αρκετή ποσότητα καθαρής βενζίνης και έκανα εξαέρωση στα φυσίγγια με αυτή (αντί για λάδι) και παρότι βγήκε απο μέσα αρκετή "μούργα" είχε μείνει ακόμα όπως είδατε παραπάνω το οποίο μπορεί να ήταν και η αιτία που μαυρίσαν γρήγορα τα καινούρια λάδια, θα δείξει στην επόμενη αλλαγή.\\

Όσοι έχουν παλιές μοτό με ασυντήρητες αναρτήσεις μην περιμένετε να είναι σε καλύτερη κατάσταση, οπότε φροντίστε για να έχετε!

Τα οφέλη μιας καλοσυντηρημένης και σωστής ανάρτησης είναι πολλά παραπάνω από όσο νομίζουμε και αυτό το βλέπουμε εκτός απο το πώς συμπεριφέρετε η μοτό αλλά και πόσο πιο ξεκούραστοι θα είμαστε μετά απο την βόλτα. Επίσης για όσους "ψάχνονται" θα σας βοηθήσει πολύ στο να εξελιχθείτε οδηγικά και να αποκτήσετε εμπιστοσύνη στην μοτό σας.


Συνημμένα:
[ attachment ]
P9270815.JPG [ 85.49 KiB | Προβλήθηκε 2060 φορές ]
[ attachment ]
P9270816-1.jpg [ 65.43 KiB | Προβλήθηκε 2059 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Αφού έχουμε σετάρει το ύψος λαδιού συνεχίζουμε με το κλείσιμο, περνάμε το ελατήριο απο τον οδηγό και με την βοήθεια ενός μυτοτσίμπιδου κρατάμε κόντρα στο παξιμάδι του οδηγού και γυρίζουμε με το χέρι το ελατήριο μέχρι να τερματίσει ο άξονας πάνω για να μπορέσουμε να βιδώσουμε τον ρυθμιστή. Πρωτού βιδώσουμε τον ρυθμιστή επαναφοράς προσέχουμε το παξιμάδι κόντρας του να είναι βιδωμένο προς τον οδηγό του ελατηρίου ελαφρώς και μετά βιδώνουμε τον ρυθμιστή μέχρι να τερματίσει (φωτο 2,3). Είναι πολύ σημαντικό αυτό και θα δούμε γιατί, συνεχίζουμε το σφίξιμο μέχρι να έρθει το παξιμάδι κόντρα στον ρυθμιστή και τον σφίγγουμε, όχι υπερβολικά γιατί ο ρυθμιστής είναι απο αλουμίνιο η ροπή του είναι στα 22Nm.

ΠΡΟΣΟΧΗ, ο κατασκευαστής έχει δώσει μια μικρή ανοχή στο παξιμάδι του οδηγού/κόντρας ώστε να μπορεί να βιδωθεί τέρμα ο ρυθμιστής (φωτο 2,3), πρέπει να βιδωθεί τέρμα για να λειτουργούν τα κλίκ στην επαναφορά ειδάλλως δεν θα λειτουργεί ο ρυθμιστής εάν δεν βιδωθεί μέχρι τέρμα.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_103630_resized.jpg [ 58.99 KiB | Προβλήθηκε 2045 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_092628_resized.jpg [ 68.78 KiB | Προβλήθηκε 2042 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_092706_resized.jpg [ 57.1 KiB | Προβλήθηκε 2043 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Ελέγχουμε για φθορά το oring του ρυθμιστή, του βάζουμε λίγο λάδι ανάρτησης και τον βιδώνουμε καλά προσωρινά στην μπουκάλα, θα τον ροπιάσουμε μετά όταν τοποθετήσουμε το πιρούνι στην μοτό.
Στην πάνω μεριά του ρυθμιστή υπάρχει η βίδα "εξαέρωσης"/εξισορρόπισης της πίεσης του θαλάμου αέρα με ατμοσφαιρική, υπάρχει και σχετικό άρθρο με εκτενέστερη ανάλυση του πώς λειτουργεί και τι κάνει για όσους έχουν όρεξη για διάβασμα εδώ,

http://forum.dirt-bike.gr/forum/viewtop ... E%B9%CE%B1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ξεβιδώνουμε το συγκεκριμένο βιδάκι (φωτο) το οποίο έχει ενα oring, το ελέγχουμε να είναι σε καλή κατάσταση και όχι φθαρμένο/πατημένο, αυτό και το μεγάλο oring του ρυθμιστή πρέπει να σφραγίζουν σωστά όχι μόνο για να μην υπάρχουν διαρροές λαδιού αλλά και αέρος για να λειτουργεί σωστά το "φυσικό ελατήριο" που έχουμε όταν συμπιέζεται ο αέρας που περιέγραψα παραπάνω. Βάζουμε ελάχιστο γράσσο σιλικόνης στο oring περιμετρικά και το βιδώνουμε, τα πιρούνια είναι πλέον σχεδόν έτοιμα.

Ένα τελευταίο για τα πιρούνια που δεν είπα, όμως εξίσου πάρα πολύ σημαντικό ειναι οι "ξύστρες" (dust caps) οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην κίνηση του καλαμιού, όταν κάνουμε συντήρηση ή ειδικά μετά απο λασπωμένη βόλτα τις ξεκουμπώνουμε με ενα μικρό ίσιο κατσαβιδάκι, τις καθαρίζουμε καλά εσωτερικά μαζί με τις τσιμούχες απο τυχόν βρωμιές κλπ. Βάζουμε ενδιάμεσα τσιμούχας/ξύστρας λίγο γράσσο σιλικόνης ή με μια μπατονέτα λίγο λάδι ανάρτησης εσωτερικά της ξύστρας και στο χείλος της εξωτερικά στο σημείο που πατάει στην μπουκάλα και την κουμπώνουμε καλά στην θέση τους, δουλεύουμε το πιρούνι μερικές φορές και τις σκουπίζουμε με ενα πανί εξωτερικά. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ στην μείωση της στατικής τριβής (stiction) μεταξύ ξύστρας/τσιμούχας και μπουκάλας ώστε να υπάρχει μικρότερη αντίσταση μεταξύ τους κατά την λειτουργία και να δουλεύει πιο άμεσα το πιρούνι. Καλό είναι να το κάνουμε αυτό πιο συχνά αναλόγως συνθηκών, π.χ. μετά απο κάθε 2-3 καλές βόλτες, σχετικό αναλυτικό άρθρο απο εδώ http://forum.dirt-bike.gr/forum/viewtop ... 57&t=11922" onclick="window.open(this.href);return false; iatrodikastis all rights reserved! :)

Ξέχασα να τραβήξω βίντεο για να δείτε διαφορά το πόσο καλύτερα δούλευε πριν και μετά τη συντήρηση "λίπανση" της ξύστρας το καλάμι με την μπουκάλα, έπεφτε το καλάμι μόνο με το βάρος του 3 φορές πιο γρήγορα! Αυτό σημαίνει οτι η ανάρτηση "διαβάζει" και ανταποκρίνεται ακόμα καλύτερα στις εναλλαγές. Αρκετοί κατασκευαστές προσπαθούν όλα αυτά τα χρόνια να μειώσουν τις στατικές τριβές με διάφορους τρόπους, αυτό που μπορούμε να κάνουμε απο μεριά μας είναι κάτι εύκολο και γρήγορο όπως βλέπετε για να δουλεύει η ανάρτηση ακόμα καλύτερα.

Ένα καλό σκούπισμα/καθάρισμα με πανάκι εξωτερικά και είναι έτοιμες προς τοποθέτηση. Επίσης γενικά να προσέχετε πάρα πολύ όταν δουλεύετε με τα πιρούνια σας ώστε να μην χτυπηθούν τα καλάμια για να μην σημαδέψουμε/καταστρέψουμε την σκληρή νικέλωση τους, εάν προκύψει έντονη ζημιά που δεν πέρνει η επινικέλωση τους είναι κοστοβόρα.

Tip, Μπορούμε να τοποθετήσουμε ενα κοινό oring στο δεξί καλάμι μεταξύ ξύστρας-μπότας το οποίο θα μας δείχνει την μέγιστη διαδρομή που λειτούργησε η ανάρτηση μας μετά την βόλτα. Είναι ενα "εργαλείο" πάρα πολύ καλό και μας δείχνει πολλά για όσους "ψάχνονται". Εάν η ανάρτηση τερματίζει θα το καταλάβουμε σίγουρα εάν όμως δουλεύει αρκετά ψηλά όταν δεν τερματίζει σημαίνει οτι δεν λειτουργεί/εκμεταλεύεται όλη την διαδρομή της, είναι μια ένδειξη η οποία μας δίνει πληροφορίες για να προβούμε σε ρυθμίσεις/βελτιώσεις εάν και εφόσον χρειάζονται, επίσης με αυτό μπορούμε να μετράμε και το sag. Ανάλογα την διάσταση του καλαμιού βάζουμε ένα ή δύο νούμερα μικρότερο oring, στα συγκεκριμένα 43άρια Showa έβαλα 42χ4 το οποίο είναι ΟΚ.


Συνημμένα:
[ attachment ]
Resize of 20170320_101352_resized.jpg [ 57.66 KiB | Προβλήθηκε 2012 φορές ]
[ attachment ]
Resize of 20170320_104540_resized.jpg [ 25.62 KiB | Προβλήθηκε 2011 φορές ]

_________________
Homo Kaminius la Grezius
Κορυφή
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2921
Αφού έχουμε τελειώσει με τα πιρούνια ρυθμίζουμε και τα κλικ συμπίεσης/επαναφοράς εκεί που ήταν και πρίν όπως τα έχουμε σημειώσει πρωτού τα λύσουμε και προχωράμε με την τοποθέτηση τους στην στην μοτό. Περνάμε την μπουκάλα απο το triple clamp, τις φέρνουμε στο σωστό ύψος που ορίζει ο κάθε κατασκευαστής (εάν δεν γνωρίζουμε φροντίζουμε να τις έχουμε σημαδέψει απο πρίν τις βγάλουμε!) συνήθως έχουνε μια γραμμή στο άνω μέρος τους που είναι το στάνταρ ύψος τους και σφίγγουμε τις κάτω βίδες αναλόγως ότι λέει το μάνουαλ του καθενός, για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι 22Nm. Προσοχή εδώ, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε ροπόκλειδο για τις συγκεκριμένες βίδες και να ΜΗΝ τις σφίξουμε παραπάνω καθώτι εάν σφιχθούν παραπάνω θα αρχίσει να μην λειτουργεί σωστά το πιρούνι και να "κολλάει" στο συγκεκριμένο σημείο εσωτερικά (binding), εκτός της μή σωστής λειτουργίας θα αρχίσουν να φθείρονται έντονα τα δαχτυλίδια και η ανοδίωση εσωτερικά με καταστροφικά αποτελέσματα. Έπειτα αφού τις σφίξουμε ροπιάζουμε και τον ρυθμιστή συμπίεσης, για το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει 35Nm αν και τα θεωρώ αρκετά για το συγκεκριμένο συμβουλευτείτε πάντα το μάνουαλ του κατασκευαστή για τις ροπές, εάν δεν έχετε σφίξτε τα στα 25Nm είναι καλά. Στη συνέχεια σφίγγετε και τις άνω βίδες της άνω πλάκας του τιμονιού, για το συγκεκριμένο δίνει και για αυτές 22Nm, επίσης συμβουλευτείτε το manual, εάν δεν έχετε γενικά οι τιμές για τις συγκεκριμένες βίδες στα περισσότερα USD (up side down) κυμαίνονται 17Nm οι κάτω, 20Nm οι άνω. Tip, εάν παρατηρήσετε οτι η βίδα "εξαέρωσης" που βρίσκεται πάνω στον ρυθμιστή είναι σε δύσβατο σημείο για να περάσει κατσαβίδι πχ κάτω ακριβώς απο το τιμόνι τότε λασκάρετε τις βίδες απο τις πλάκες τιμονιού, γυρίστε τις μπουκάλες ώστε να είναι προσβάσιμες και επαναλάβετε την διαδικασία σύσφιξης τους όπως περιέγραψα προηγουμένος. Τοποθετούμε και σφίγγουμε πολύ καλά το τιμόνι στην θέση που ήταν.

Αφού έχουμε δέσει τα πιρούνια στην μοτό είμαστε έτοιμοι να μοντάρουμε τροχό και φανάρι, καθαρίζουμε τον άξονα τροχού καλά και τον γρασσάσουμε ελαφρώς με οποιοδήποτε κοινό γράσσο έχουμε διαθέσιμο. Ευκαιρία είναι να καθαρίσουμε, γρασσάρουμε και ελέγξουμε τις τσιμούχες τροχού, εάν είναι ταλαιπωρημένες/φθαρμένες καλό είναι να τις αντικαταστήσουμε μαζί με οδηγούς αφού έχουμε βγάλει ήδη τροχό. Πρωτού βάλουμε τροχό βεβαιώνουμε οτι ο άξονας περνάει άνετα και χωρίς δυσκολία από τις μπότες, κάνουμε μια δοκιμή και εάν σκαλώνει οπουδήποτε ψάχνουμε να δούμε τι συμβαίνει, εάν ειναι χτυπημένος ο άξονας στις άκρες του ή εάν υπάρχει βρωμιά στις μπότες τις καθαρίζουμε καλά. Εφόσον είναι ΟΚ περνάμε τροχό, άξονα και ακολουθούμε την διαδικασία ευθυγράμμισης της ανάρτησης εμπρός. Σφίγγουμε πρώτα τον άξονα και τον ροπιάζουμε βάση κατασκευαστή (87Nm), σφίγγουμε τις βίδες της αριστερής μπότας (20Nm) πρεσσάρουμε την μανέτα φρένου αρκετές φορές μέχρι να πατήσουν τα τακάκια και να έχουμε φρένο. Με το φρένο πατημένο δουλεύουμε την ανάρτηση αρκετές φορές και με αρκετή δύναμη προς τα μπροστά, καλό είναι να ρίξουμε όλο το βάρος με το φρένο πατημένο προς τα μπροστά για να συμπιέσουμε την ανάρτηση αρκετά ώστε να ευθυγραμιστούν τα καλάμια στον άξονα τροχού. Αυτό το κάνουμε για να μην έχουμε το λεγόμενο binding, δηλαδή να "σκαλώνουν" τα καλάμια στις μπότες επειδή δεν είναι στην ίδια ευθεία, αυτό είναι μια διαδικασία που ΠΡΕΠΕΙ να την κάνουμε κάθε φορά που βγάζουμε μπροστινό τροχό για την σωστή λειτουργία της ανάρτησης. Σφίγγουμε και τις βίδες της δεξιάς μπότας (22Nm), βάζουμε δαγκάνα (βίδες 30Nm & locktite μπλε), το φανάρι, τα προστατευτικά καλαμιών (λίγη locktite μπλέ για να μην τα ψάχνουμε) και είμαστε έτοιμοι! :auto-dirtbike:

Άλλο ενα άρθρο έφτασε στο τέλος του, όπως πάντα ευπρόσδεκτες οι παρατηρήσεις, απόψεις, εμπειρίες σας κλπ! :obscene-drinkingcheers:

Στο επόμενο αναρτησιακής φύσεως άρθρο θα κάνουμε και κλειστού φυσιγγίου για να δούμε και τις διαφορές τους ;)

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 31 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα 1 2 3 »

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com