Τώρα είναι 18 Σεπ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 150 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 16 7 8 9 10 »
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Απρ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 19 Απρ 2010
Δημοσιεύσεις: 33
tharis έγραψε:
Γιατι να θες πιο σκληρο ελατηριο αφου μια χαρα ειναι τα sag σου..! Λογικο ειναι με ζεστη αναρτηση να εχεις 10μμ παραπανω..

Συνηθισε το μια ετσι να του παρεις τον αερα και αργοοοτερα βλεπεις.. :handgestures-thumbup:
:handgestures-thumbup: o.k. αγχωνομαι πολυ και το βαλα αμετιμουχαμετι να φτιαξω το sag....περκετι :lol:
ευχαριστω για τη μεγαλη βοηθεια(ουτε στο ktm.talk ετσι,χωρις πλακα ομως).
και για να μη γλυτωσετε ετσι ευκολα απο μενα,να σας ζαλισω λιγο ακομα και να ρωτησω αν πρεπει ν αλλαξω τιποτα σε επαναφορα και συμπιεση εμπρος και πισω(το manual λεει μονο την αποσβεση επαναφορας να πειραξω αν θελω για μαλακοτερη η σκληροτερη,η συμπιεση συμφωνα με την ktm θα ειναι o.k.)να πω ακομα οτι διαβαζω αρθρα συνεχως για αναρτησεις,το παλευω και λιγο μονος μου,δε λουφαρω και πολυ :)
Υ.Γ.αν με το καλο τα φτιαξω ολα αυτα.θα σας ρωτησω και για μπροστινο sag :whistle: :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2013 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 17232
Moto: BETA 250 RR
Τοποθεσία: Ν.Smirni
dreko έγραψε:
..........θα σας ρωτησω και για μπροστινο sag :whistle: :obscene-drinkingcheers:
το πιρούνι σου δεν έχει ρύθμιση για την προφόρτιση των ελατηρίων,
οπότε για να φτιάξεις το μπροστινό sag, αν και εφόσον τα ελατήρια είναι για τα κιλά σου,
πρέπει να παίξεις με τις ροδέλες τεφλόν που είναι κάτω από την τάπα του πιρουνιού,
...δύσκολο και κουραστικό. :scared-eek:

_________________
Η φυγή δεν είναι νίκη, τ’ όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.
[ img ]


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2013 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 13 Οκτ 2011
Δημοσιεύσεις: 1161
Moto: ΒΕΤΑ #377
Τοποθεσία: Θεσ/νικη
dreko έγραψε:
tharis έγραψε:
Γιατι να θες πιο σκληρο ελατηριο αφου μια χαρα ειναι τα sag σου..! Λογικο ειναι με ζεστη αναρτηση να εχεις 10μμ παραπανω..

Συνηθισε το μια ετσι να του παρεις τον αερα και αργοοοτερα βλεπεις.. :handgestures-thumbup:
:handgestures-thumbup: o.k. αγχωνομαι πολυ και το βαλα αμετιμουχαμετι να φτιαξω το sag....περκετι :lol:
ευχαριστω για τη μεγαλη βοηθεια(ουτε στο ktm.talk ετσι,χωρις πλακα ομως).
και για να μη γλυτωσετε ετσι ευκολα απο μενα,να σας ζαλισω λιγο ακομα και να ρωτησω αν πρεπει ν αλλαξω τιποτα σε επαναφορα και συμπιεση εμπρος και πισω(το manual λεει μονο την αποσβεση επαναφορας να πειραξω αν θελω για μαλακοτερη η σκληροτερη,η συμπιεση συμφωνα με την ktm θα ειναι o.k.)να πω ακομα οτι διαβαζω αρθρα συνεχως για αναρτησεις,το παλευω και λιγο μονος μου,δε λουφαρω και πολυ :)
Υ.Γ.αν με το καλο τα φτιαξω ολα αυτα.θα σας ρωτησω και για μπροστινο sag :whistle: :obscene-drinkingcheers:

Τις αποσβεσεις βαλ τες στις εργοστασιακες ρυθμισεις αν δεν εισαι ευχαρηστημενος και απο κει και περα μπορεις να παιζεις δυο κλικ πανω-δυο κλικ κατω στις βολτες σου και να δεις αν προς καποια κατευθυνση σου αρεσει περισσοτερο.

Μπορεις αντιστοιχα να μετρησεις και μπροστα sag για να ξες αν εισαι κι εκει οκ απο ελατηριο..!


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
Παιδια γνωριζει κανεις νουμερα sag για kx125 2003?
Δεν το βρισκω πουθενα που να ειμαι σιγουρος οτι ειναι αξιοπιστη πηγη.. :obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 14 Νοέμ 2008
Δημοσιεύσεις: 2903
Moto: CRF250 RMZ250 YZ125
Τοποθεσία: ΛΑΓΟΝΗΣΙ
3-4 cm στατικο 9-10.5 cm δυναμικο


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
xantiasupermoto έγραψε:
3-4 cm στατικο 9-10.5 cm δυναμικο
Nα σαι καλα!Σε ευχαριστω πολυ!!! :greetings-waveyellow:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 11
Moto: KTM 250 EXC
Επειδή υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου σχετικά με το sag και το ελατήριο της πίσω ανάρτησης θα προσπαθήσω και εγώ να συνεισφέρω στην πλούσια γνώση του forum παραθέτοντας κάποια συμπεράσματα που έβγαλα από την ενασχόληση με το αντικείμενο. Όχι αναφορικά με τις «σωστές» τιμές του sag ή του spring rate (σκληρότητα ελατηρίου ελληνιστί) αλλά με το γιατί αυτές οι τιμές είναι σημαντικές.

Καταρχάς έχω ένα KTM 2008 EXC 2T, το οποίο έχει (είχε..) ελατήριο standard 69-250. Επειδή είμαι στα 90 κιλά κομπλέ αποφάσισα να αλλάξω ελατήριο. Να τονίσω ότι δεν το αποφάσισα επειδή το μηχανάκι συμπεριφερόταν περίεργα (τουλάχιστον με τη χρήση που κάνω εγώ..) απλά με σκοπό να συμπεριφερθεί καλύτερα με το σωστό. Το manual προτείνει 72-250 μέχρι τα 95 κιλά, οπότε επέλεξα αυτό αφελώς (θα εξηγήσω παρακάτω γιατί λέω αφελώς..) χωρίς να το πολυψάξω.

Το ελατήριο ήρθε, το τοποθέτησα και ξεκίνησα ρυθμίζοντας την προφόρτιση στα 7 mm. Αφού είναι η σωστή σκληρότητα σκέφτηκα θα έρθει σωστά και το riding sag. Εδώ κολλάει το «αφελώς». Έλα που δεν ήρθε το πολυπόθητο νούμερο στα 105+-5 mm (με βάση το Manual πάντα). Ήρθε στα 118 mm. Προφόρτισα και λίγο ακόμα και ήρθε στα 113 mm με το static να γίνεται 32 mm. Κάπου εκεί κατάλαβα ότι και το 76 N/mm ελατήριο να είχα πάρει καλά θα ήταν αλλά σκέφτηκα εντάξει μωρέ καλά είναι τα νούμερα…Είναι όμως?? Και πώς θα το ξέρω?? Τελικά τι είναι το sag και που χρησιμεύει?? Ε και αν είναι 5-10 mm πάνω κάτω χάλασε ο κόσμος? Εντάξει έχω και λίγο πιο μαλακό ελατήριο…Και?? Διερωτώμενος όλα αυτά αποφάσισα να το μελετήσω…με επιστημονικό τρόπο!! Τουτέστιν μαθηματικώς και φυσικώς!!

Ένα καλό με το PDS είναι ότι η γεωμετρία του συστήματος είναι πολύ απλή. Φαντάζομαι κάπως έτσι θα ξεκίνησε το σκεπτικό του ο μηχανολόγος που το συνέλαβε (τρομάρα του…). Το αμορτισέρ εδράζεται απευθείας στο ψαλίδι και αυτό ήταν. Οπότε είναι εύκολο να μελετήσεις κινηματικά το σύστημα και να βρεις τις διάφορες γωνίες και μετά τις συνιστώσες των δυνάμεων (στατικά πάντα) για κάθε θέση του ψαλιδιού (και επομένως της ανάρτησης). Μετά μπορείς να τα υπολογίσεις όλα!! Sag, συμπίεση αμορτισέρ, κλπ. Ωραία λέω τώρα θα αποκαλυφθούν τα βαθύτερα μυστικά της ανάρτησης και θα βρω όλες τις απαντήσεις!!

Το πρώτο συμπέρασμα ήταν πόσα έχω ξεχάσει από γεωμετρία!!! Μια μέρα έκανα για να συσχετίσω τις διάφορες γωνίες με τη θέση του ψαλιδιού. Τέσπα..

Τώρα στην πράξη, όταν το μηχανάκι πάει από το σταντ (πλήρης έκταση αμορτισέρ) στο να πατάει στους τροχούς με το βάρος του μόνο, τότε η δύναμη που ευθύνεται για τη συμπίεση του αμορτισέρ είναι η μισή μάζα (αν υποθέσουμε ζύγισμα 50-50) επί την επιτάχυνση της βαρύτητας, δλδ 50*9,81=490,5 N (τα νούμερα που δίνω παρακάτω είναι για το δικό μου καθώς από εκεί πήρα μετρήσεις για τις θέσεις του ψαλιδιού, αποστάσεις κ.λπ). Αυτή η δύναμη ασκείται στο ψαλίδι κατακόρυφα. Όταν το ψαλίδι ισορροπήσει στο static sag (έστω 35 mm) σημαίνει ότι το ψαλίδι μετακινήθηκε κάποιες μοίρες (~3.3) από την πλήρη έκταση. Σε εκείνη τη θέση το ψαλίδι ισορροπεί. Επομένως πρέπει να υπάρχει ένα ζεύγος ροπών που είναι ίσες και αντίρροπες. Η μία είναι η συνιστώσα του βάρους που είναι κάθετη στο ψαλίδι (490,5*ένα συνημίτονο για να μη σας μπερδεύω) επί την απόσταση εφαρμογής της δύναμης από τον άξονα περιστροφής του ψαλιδιού (~600 mm) και η άλλη είναι η δύναμη που ασκεί το ελατήριο στο ψαλίδι και συγκεκριμένα η συνιστώσα αυτής που είναι κάθετη στο ψαλίδι. Η συνολική δύναμη του ελατηρίου είναι ίση με την προφόρτιση επί τη σκληρότητα (7 mm *69 N/mm π.χ.) συν την δύναμη από την πρόσθετη συμπίεση που υπέστη το ελατήριο (~25.4 mm*69N/mm) αφού το ψαλίδι κάθησε στο static sag. Αν η συνιστώσα (προκύπτει από τη συνολική δύναμη επί το συνημίτονο της σχετικής γωνίας) πολλαπλασιαστεί επί την απόσταση του σημείου εφαρμογής της δύναμης από τον άξονα περιστροφής του ψαλιδιού (210 mm) θα προκύψει η ροπή. Και θα πρέπει να ισούται με τη ροπή από τη συνιστώσα του βάρους.

Με λίγα λόγια το ψαλίδι ισορροπεί σε εκείνη τη θέση (είτε με αναβάτη είτε χωρίς) που οι γωνίες είναι τέτοιες ώστε οι 2 ροπές να εξισώνονται.

Αν τα βάλεις όλα σε ένα excelάκι αρχίζεις και παίζεις και βλέπεις διάφορα ωραία. Φαίνεται αρχικά γιατί τα ελατήρια της πίσω ανάρτησης είναι γενικά πιο σκληρά από αυτά της μπροστινής. Αυτό οφείλεται στο ότι το ψαλίδι λειτουργεί σα μοχλός που πολλαπλασιάζει τη δύναμη που ασκείται στον τροχό.

Επίσης, μπορείς να πετύχεις riding sag σωστό με οποιοδήποτε ελατήριο. Αρκεί να παίξεις με την προφόρτιση. Απλά δεν θα βγαίνει και το static σωστό (θα πω παρακάτω γιατί θέλουμε και τα 2 σωστά). Αφού το riding sag θες να είναι ίδιο (π.χ. 110 mm), τότε θες να σηκωθεί το ψαλίδι μια συγκεκριμένη γωνία για να το πετύχεις (το sag στην ουσία προκύπτει από την πλευρά ενός τριγώνου που έχει το ψαλίδι ως υποτείνουσα και μια οριζόντια γραμμή που διέρχεται από τον άξονα περιστροφής του ψαλιδιού ως πλευρά προσκείμενη στη γωνία που σχηματίζουν αυτές οι 2 πλευρές…μάλλον σας μπέρδεψα…). Αυτή η γωνία είναι ίδια πάντα ανεξάρτητα από το ελατήριο. Οπότε και η συμπίεση του εκάστοτε ελατηρίου εξαιτίας της κίνησης του ψαλιδιού είναι η ίδια. Οπότε αν υποθέσουμε ότι η συμπίεση αυτή είναι 48 mm με ελατήριο 69 Ν/mm και προφόρτιση 7 mm και πετυχαίνουμε sag 107 mm για 185 κιλά μηχανή-αναβάτη (τα νούμερα είναι από το excel). Η δύναμη του ελατηρίου (η συνολική) θα είναι 7*69 + 48*69=3795 N. Ας πούμε ότι θέλουμε ίδιο riding sag με άλλο ελατήριο. Αφού είναι το ίδιο το riding sag όλες οι γωνίες θα είναι ίδιες, άρα και τα συνημίτονα. Οπότε εξετάζουμε μόνο τη συνολική δύναμη. Η συμπίεση θα είναι πάλι 48 mm του ελατηρίου (αφού το ψαλίδι θα κάτσει στην ίδια θέση), άρα 48*72=3456 N. Και μένουν 3795-3456=339 N να ασκηθούν λόγω προφόρτισης, τουτέστιν 339/72=4,7 mm προφόρτιση αντί για 7 mm.

Άρα να ρυθμίζουμε riding sag με ότι ελατήριο και να έχω και εντάξει? Όχι. Η ρύθμιση του riding sag εξασφαλίζει ότι όταν ο αναβάτης με τη μοτοσυκλέτα κινείται και βρει ένα εμπόδιο, η γεωμετρία της ανάρτησης θα βρίσκεται στη θέση για την οποία έχει σχεδιαστεί. Έτσι οι δυνάμεις που θα αναπτυχθούν θα είναι αυτές που θα έχουν προβλεφθεί και οι αντιδράσεις της μηχανής θα είναι σωστές. Αρκεί όμως να είναι σωστή η γεωμετρία και λάθος η σκληρότητα του ελατηρίου? ΟΧΙ!!

Αν χτυπήσουν 2 αναβάτες διαφορετικού βάρους το ίδιο εμπόδιο με την ίδια ταχύτητα (όλα ίδια τελοσπάντων), τότε η μοτοσυκλέτα θα διαχειριστεί καλύτερα το εμπόδιο στην περίπτωση του αναβάτη που είναι στα κιλά του ελατηρίου της ανάρτησης, καθώς οι δυνάμεις που θα περάσουν στο πλαίσιο θα είναι διαφορετικές. Η συνολική μάζα του συστήματος έχει άμεση επίδραση στην επιτάχυνση που δέχεται το σύστημα (πλαίσιο-αναβάτης) και επομένως στο εύρος της ταλάντωσης του.

Επομένως θέλουμε ΣΩΣΤΟ RIDING SAG για σωστή γεωμετρία και ΣΩΣΤΗ σκληρότητα ελατηρίου για σωστές αναπτυσσόμενες δυνάμεις στο πλαίσιο!! Και πως προκύπτει η σκληρότητα σωστή??? Πετυχαίνοντας ΣΩΣΤΑ RIDING και STATIC SAG!!! Στην ουσία η ταυτόχρονη ικανοποίηση των 2 τιμών sag εξασφαλίζει σωστή σκληρότητα ελατηρίου αλλά και σωστή γεωμετρία.

Τώρα, αν δεν έχετε σκληρό ελατήριο εγώ προτείνω να ρυθμίζετε σωστά το riding για να εξασφαλίσετε σωστή γεωμετρία (τουλάχιστον) και μαζέψτε λεφτά για σωστό ελατήριο!!!! Το να πετύχετε σωστό static με λάθος ελατήριο (άρα και λάθος riding) δε βοηθάει πουθενά…Μόνο στο να κοντύνετε τη μοτοσυκλέτα για να φτάνετε καλύτερα!!!!


Ελπίζω να μη σας μπέρδεψα περισσότερο!!! Αν κάνω κάπου λάθος διορθώστε με, διότι μπορεί να είμαι μηχανικός αλλά δε μπορούμε να τα ξέρουμε και όλα!!!

Θα προσπαθήσω να ανεβάσω εικόνα του μοντέλου που έκανα τους υπολογισμούς..μόλις τη φτιάξω!! Προς το παρών μόνο στο χαρτί το έχω..


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 26 Ιαν 2009
Δημοσιεύσεις: 3896
Moto: EXC 250
Τοποθεσία: Αγρινιο
μπραβο για τον κοπο που εκανες :bow-blue:
περισοτερες απαντησεις μολις τελειωσουμε τη μελετη :handgestures-thumbup:

_________________
Ρωτησανε εναν παλιο εντουρα για το τι ειναι εντουρο.
"Εντουρο ειναι να κρατας το στομα κλειστο και το γκαζι ανοιχτο..."


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 28 Μαρ 2012
Δημοσιεύσεις: 1296
Moto: Sherco Trial 2.9
Παρα πολυ καλο φιλε tzam.

Ευχαριστουμε. :bow-blue:

_________________
http://www.fitnessblender.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση
Administrator
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 17232
Moto: BETA 250 RR
Τοποθεσία: Ν.Smirni
σε ευχαριστούμε,
εννοείται ότι το θέμα γίνεται sticky.

_________________
Η φυγή δεν είναι νίκη, τ’ όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.
[ img ]


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Δεκ 2013 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 03 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 11
Moto: KTM 250 EXC
Επίσης ξέχασα να προσθέσω ένα σχόλιο σχετικά με τον τρόπο μέτρησης του sag. Κάπου είδα ότι πρώτα μετράς το static και μετά το riding. Ενώ κάποιος διαφώνησε και είπε ότι πρώτα μετράς το riding και μετά το static. Και οι 2 τρόποι είναι σωστοί προφανώς και εξηγώ.

Ας πάρουμε για παράδειγμα κάποιον που έχει μαλακότερο ελατήριο για τα κιλά του (που είναι και η πιο πιθανή κατάσταση). Αν ρυθμίσει το static στα 35 mm, τότε αφού το ελατήριο είναι πιο μαλακό το riding θα είναι μεγαλύτερο από όσο πρέπει. Ας πούμε 120 mm. Οπότε προκύπτει ότι το ελατήριο είναι μαλακό. Είτε προφορτίζεις είτε βάζεις άλλο ελατήριο, ότι σου έρθει τέλος πάντων.

Στην ίδια περίπτωση τώρα, αν ρυθμίσει πρώτα το riding sag, για να έρθει στα 105 πρέπει να προφορτίσει περισσότερο από πριν (αφού με νορμάλ προφόρτιση ήταν 120 mm το riding). Αν προφορτίσει θα έρθει σωστά το riding αλλά το static θα είναι...μικρότερο. Μικρότερο διότι με κανονική προφόρτιση ήταν 35 με περισσότερη προφόρτιση θα γίνει 30 π.χ. Οπότε αν και εκ πρώτης ακούγεται παράξενο και διαισθητικά θα περίμενε κανείς το ανάποδο, στον τρόπο αυτό ρύθμισης αν το static είναι μικρότερο έχεις μαλακότερο ελατήριο και όχι σκληρότερο. Τα αντίθετα ισχύουν προφανώς στην περίπτωση που έχεις σκληρότερο ελατήριο.


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2014 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 25 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 168
Moto: ktm 125 exc
κυριοι ρυθμησα το sag
το μονο που εκανα ηταν να προφορτησω το ελατηριο για να ερθω στα spec
τι αλλο πρεπει να κανω για το counterbalance?
δλδ για να ισσοροπησω την μοτοσυκλετα?
τωρα η πισω αναρτηση μιας και εσφιξα το ελατηριο δεν θα πρεπει να την ρυθμησω δλδ να μην ειναι τοσο σκληρη?


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Απρ 2014 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 23 Μαρ 2011
Δημοσιεύσεις: 218
Moto: YAMAHA YZ 250F
Διαλεγεις την ισσοροπια που σου ταιριαζει καλυτερα,αυτο εχει σημασια αλλωστε.Υπαρχουν διαφορα στυλ οδηγησης,διαφορα τερεν,οπως και διαφορετικα αθληματα που μπορεις να συμμετεχεις με μια μηχανη μοτοκρος.Δεν υπαρχει ενας σωστος αριθμος στατικου και δυναμικου,υπαρχει ενας αριθμος σαν σημειο εκκινησης οπως και για τον ιδιο αναβατη ο οποιος αναλογα με το επιπεδο και τη χρηση μπορει και πρεπει μαλλον να παιξει απο ενα πισω ελατηριο των 5.0Ν εως 5.2Ν και εμπρος επισης.Αλλο scramble και αλλο supercross κ.ο.κ.Επισης λιγο ενδιαφερον εχουν στο εξωτερικο σχετικα με το στατικο...30-45mm λενε!
Μπραβο παντως για την ερευνα Tzam

_________________
Εξατμα-performa-kashima-αναρτα-προπονα-....αναρωτα. :p


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Μάιος 2015 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Νοέμ 2009
Δημοσιεύσεις: 93
Moto: HP2 / EXC 250
Παίδες, τα φώτα σας.
Μέτρησα sag και τα νούμερα είναι πολύ εκτός.
Στατικό 41 (αντί 35) και δυναμικό 126 (αντί 105).
Το βάρος μου με full εξοπλισμό είναι 95 κιλά.
Το μηχανάκι (250 EXC 2T '09) τώρα φοράει 69-250, το manual λέει να πως το σωστό ελατήριο για τα κιλά μου είναι 72-250 (για 85-95 κιλά).
Κάποιος μου είπε πως τα προτεινόμενα από KTM είναι συνήθως μαλακότερα από όσο πρέπει. Να κοιτάξω για 76 ή 80 ή το 72 είναι σωστό;


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Ρύθμιση στατικού sag
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Μάιος 2015 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Σεπ 2009
Δημοσιεύσεις: 451
Moto: Build To Get Wild
Τοποθεσία: Ανω Παρταλι
Ναι όντως η πράξη έχει δείξει ότι τα προτεινόμενα νούμερα ελατηρίου στα manual της ΚΤΜ δεν συμβαδίζουν με τα ιδανικά νούμερα sag. Συμφωνα με την ΚΤΜ εάν το αμορτισέρ σου στο άνω σημείο αναγράφει 12187ΕΟ4 (πιθανοτατα να πρεπει να το βγαλεις από πάνω για να το δεις), τότε στοχεύεις για στατικο 38mm+/-2mm και δυναμικο 105mm+/_5mm, Εάν 12187ΕΟ2, τότε για στατικό 35mm+/-2mm και δυναμικο 105mm+/_5mm.
Γενικα τα ΚΤΜ είναι ευαισθητα στο θεμα sag και επηρεάζουν αρκετά την ισορροπία του συνόλου . Το 126 δυναμικό που έχεις τώρα πρέπει να σου ελαφρώνει αρκετά το μπροστινό , και να σε κουράζει ειδικά στα ανηφορικά.
Ο «χρυσός κανόνας» στα site του εξωτερικού θελει τα μοντελα 2008 και 2009 να εχουν 37-40 στατικο και max110-115 δυναμικό με προφορτιση όχι μεγαλυτερη των 5-6mm. Ριξε μια ματια στο παρακάτω link.
http://www.phatperformanceparts.com/pho ... prings.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Επέλεξε το 250/300 XCW 2009 (είναι κοντά στο δικό σου) και την αντίστοιχη στήλη με το βάρος σου και δες τι σου προτείνει σαν συνδυασμό μπρος πίσω. Είναι σε λίμπρες οπότε 1lb=0.453Kg περίπου
Σύμφωνα με το τι έχεις τώρα και τα νούμερα που βγάζεις , το 72/250 μάλλον δεν θα σε καλύψει.

_________________
Always expect the unexpected............Chief Inspector Clouseau.


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 150 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στη σελίδα « 16 7 8 9 10 »

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com