Τώρα είναι 22 Αύγ 2018

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00




Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 14 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
Καλησπερα στην παρεα! :greetings-waveyellow:

Μου εχει δημιουργηθει ο ακολουθος προβληματισμος-απορια.
Σε τι διαφερουν τα λαδια μοτοσικλετας με τα αυτοκινητολαδα??
Δηλαδη που εντοπιζονται οι διαφορες κατασκευης λαδιων?
Ποια εχουν καλυτερες δυνατοτητες λιπανσης?
Γιατι εχουν διαφορα στην τιμη?
Και γιατι να μην χρησιμοποιουμε λαδια αυτοκινητου σε μηχανες οπου εχουν ξεχωριστα καρτερ?πχ crf.



YΓ:Η ερωτηση εχει καθαρα τεχνικο χαρακτηρα και δεν ρωταω ωστε να γλυτωσω μερικα ευρω και να χρησιμοποιησω αυτοκινητολαδα στο crf.

:obscene-drinkingcheers:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Φεβ 2011
Δημοσιεύσεις: 593
Moto: exc 250 10'
Τοποθεσία: Αθήνα
Γεια
Καταρχας υπαρχουν ενα σωρο πληροφοριες στο ιντερνετ αν εχεις χρονο θα διαβασεις και θα σου λυθουν πολλες αποριες.

2ον γιατι να μην γλυτωσεις λεφτα αν ειναι εφικτο;


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
DirtBike.gr official support group
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 3547
Moto: μας άφησε.....
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Καλησπέρα.
Αρχικά ξέρω ότι έχουν διαφορά ως προς τα πρόσθετα για την μείωση απωλειών λόγω τριβών στα αυτοκίνητα.
Παλιότερα είχα διαβάσει ότι αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα αν χρησιμοποιηθούν σε μοτοσυκλέτες.
Προφανώς έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί ο κινητήρας και αν αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν ανεπιθύμητες επικαθίσεις πάνω σε εξαρτήματα της μηχανής.
Έχει καιρό που τα είχα διαβάσει και δεν θυμάμαι άλλες λεπτομέρειες.

_________________
Just remember I'll always be there ;)


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
makis6v έγραψε:
Γεια
Καταρχας υπαρχουν ενα σωρο πληροφοριες στο ιντερνετ αν εχεις χρονο θα διαβασεις και θα σου λυθουν πολλες αποριες.

2ον γιατι να μην γλυτωσεις λεφτα αν ειναι εφικτο;
Εχω κοιταξει πολυ πριν ρωτησω αλλα δεν εχω βρει απαντηση ακριβως στο ερωτημα μου.
Το ερωτημα μου δεν ειναι η διαφορα τους σαν λιπαντικα.
Η ερωτηση ειναι ποιο ειναι καλυτερο σαν λιπαντικο.
Δηλαδη μηπως γινονται θυσιες στην λιπανση, ωστε το λιπαντικο να εχει ιδιοτητες που να μην κανουν τα δισκακια των μοτο να πατιναρουν?

Δεν ξερουμε αν ειναι εφικτο να γλυτωσω χρηματα.
Γιατι μια μοτοκρος μηχανη ανεβαζει τις διπλες στροφες απο ενα απλο αυτοκινητο και με προβληματιζει μηπως δεν μπορει να ανταπεξελθει το λαδι.
Οποτε μια λαθος επιλογη θα κανει ζημια πολυ περισσοτερων ευρω απο αυτα που θα ''γλυτωσω''.


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος konstantinos-90 την 19 Δεκ 2017, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
zapmaria έγραψε:
Καλησπέρα.
Αρχικά ξέρω ότι έχουν διαφορά ως προς τα πρόσθετα για την μείωση απωλειών λόγω τριβών στα αυτοκίνητα.
Παλιότερα είχα διαβάσει ότι αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα αν χρησιμοποιηθούν σε μοτοσυκλέτες.
Προφανώς έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί ο κινητήρας και αν αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν ανεπιθύμητες επικαθίσεις πάνω σε εξαρτήματα της μηχανής.
Έχει καιρό που τα είχα διαβάσει και δεν θυμάμαι άλλες λεπτομέρειες.
Αυτο ακριβως ψαχνω να βρω..Δηλαδη ειναι αλλη η συσταση μεταλλων της μοτο σε σχεση με το αυτοκινητο?
Γιατι θεωρητηκα μια μοτοσυκλετα με ξεχωριστο καρτερ λειτουργει σαν αυτοκινητο...
Η μονη διαφορα σε σχεση με τις μηχανες των motocross ειναι ο αριθμος των στροφων καθως και ο ρυθμος που τις ανεβαζουν? Η υπαρχει και κατι αλλο?


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
DirtBike.gr official support group
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 29 Οκτ 2008
Δημοσιεύσεις: 3547
Moto: μας άφησε.....
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
konstantinos-90 έγραψε:
zapmaria έγραψε:
Καλησπέρα.
Αρχικά ξέρω ότι έχουν διαφορά ως προς τα πρόσθετα για την μείωση απωλειών λόγω τριβών στα αυτοκίνητα.
Παλιότερα είχα διαβάσει ότι αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα αν χρησιμοποιηθούν σε μοτοσυκλέτες.
Προφανώς έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργεί ο κινητήρας και αν αυτά τα πρόσθετα μπορεί να δημιουργήσουν ανεπιθύμητες επικαθίσεις πάνω σε εξαρτήματα της μηχανής.
Έχει καιρό που τα είχα διαβάσει και δεν θυμάμαι άλλες λεπτομέρειες.
Αυτο ακριβως ψαχνω να βρω..Δηλαδη ειναι αλλη η συσταση μεταλλων της μοτο σε σχεση με το αυτοκινητο?
Γιατι θεωρητηκα μια μοτοσυκλετα με ξεχωριστο καρτερ λειτουργει σαν αυτοκινητο...
Η μονη διαφορα σε σχεση με τις μηχανες των motocross ειναι ο αριθμος των στροφων καθως και ο ρυθμος που τις ανεβαζουν? Η υπαρχει και κατι αλλο?
Πρέπει να ψάξω να το δω ξανά.
Δεν έχει να κάνει με το μέταλλο σαν μέταλλο, άλλα με το που μπορεί να κυκλοφορεί το λάδι.
Στα αυτοκίνητα υπάρχει διαφορετικό είδος λαδιού για κάθε ας το πούμε "μέρος", άλλο λάδι για μηχανή, άλλο για σασμαν κ.λ.π.
Η μηχανή δεν λειτουργεί σαν αυτοκίνητο μόνο και μόνο από άποψη στροφών κινητήρα για παράδειγμα....
Το ένα έχει 5000-6000 και τα μηχανάκια φτάνουν και σε 10000-12000 στροφές.
Αν δεν βρεις απάντηση στα ερωτήματα σου πιθανότατα να μπορέσω κάποια από αυτές τις μέρες να κάνω ανασκαφές και να βρω τις σημειώσεις μου....

_________________
Just remember I'll always be there ;)


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Φεβ 2011
Δημοσιεύσεις: 593
Moto: exc 250 10'
Τοποθεσία: Αθήνα
αναζητηση: car oil vs moto oil

Αποτελέσματα:

https://mobiloil.com/en/faq/ask-our-aut ... cycle-oils


https://www.ducatimeccanica.com/oil.html

Διαβασε το 2ο λινκ και αν κατι δεν σε καλυψει ρωτα παλι.

Να κατσω τωρα να σου πω για viscocity index kai flash point θα καταλάβεις;
Παρε ένα λαδακι με προδιαγραφες μοτο και ασε τα θεωρήματα περισσοτερο θα μπερδευτείς.
Ενημερωτικα υπαρχουν λαδια με 7-8Ε το λιτρο που μια χαρα είναι στα μοτο.


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
zapmaria έγραψε:
konstantinos-90 έγραψε:
Αυτο ακριβως ψαχνω να βρω..Δηλαδη ειναι αλλη η συσταση μεταλλων της μοτο σε σχεση με το αυτοκινητο?
Γιατι θεωρητηκα μια μοτοσυκλετα με ξεχωριστο καρτερ λειτουργει σαν αυτοκινητο...
Η μονη διαφορα σε σχεση με τις μηχανες των motocross ειναι ο αριθμος των στροφων καθως και ο ρυθμος που τις ανεβαζουν? Η υπαρχει και κατι αλλο?
Πρέπει να ψάξω να το δω ξανά.
Δεν έχει να κάνει με το μέταλλο σαν μέταλλο, άλλα με το που μπορεί να κυκλοφορεί το λάδι.
Στα αυτοκίνητα υπάρχει διαφορετικό είδος λαδιού για κάθε ας το πούμε "μέρος", άλλο λάδι για μηχανή, άλλο για σασμαν κ.λ.π.
Η μηχανή δεν λειτουργεί σαν αυτοκίνητο μόνο και μόνο από άποψη στροφών κινητήρα για παράδειγμα....
Το ένα έχει 5000-6000 και τα μηχανάκια φτάνουν και σε 10000-12000 στροφές.
Αν δεν βρεις απάντηση στα ερωτήματα σου πιθανότατα να μπορέσω κάποια από αυτές τις μέρες να κάνω ανασκαφές και να βρω τις σημειώσεις μου....
Ναι αυτο για παραδειγμα ειναι ενας παραγοντας που δεν ειχα βρει...
Μηπως ενα αυτοκινητολαδο δεν μπορει να κυκλοφορησει σωστα μεσα στον κινητηρα μοτο?
Θα ψαξω παραπανω, αν βρεις κατι και το μοιραστεις καλοδεχουμενο. :handgestures-thumbup:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
makis6v έγραψε:
αναζητηση: car oil vs moto oil

Αποτελέσματα:

https://mobiloil.com/en/faq/ask-our-aut ... cycle-oils


https://www.ducatimeccanica.com/oil.html

Διαβασε το 2ο λινκ και αν κατι δεν σε καλυψει ρωτα παλι.

Να κατσω τωρα να σου πω για viscocity index kai flash point θα καταλάβεις;
Παρε ένα λαδακι με προδιαγραφες μοτο και ασε τα θεωρήματα περισσοτερο θα μπερδευτείς.
Ενημερωτικα υπαρχουν λαδια με 7-8Ε το λιτρο που μια χαρα είναι στα μοτο.
Οπως ειπα απο το πρωτο νημα δεν ειναι σκοπος να γλυτωσω χρηματα απο λαδια καθως (δυστυχως) δεν γραφω τοσες πολλες ωρες ωστε να με προβληματιζει το κοστος.
Αλλωστε αυτο το χομπι ειναι εναντια στην οικονομια... :lol:
Σκοπος ειναι οι γνωσεις και ισως να μεινει σαν τεχνικο στο forum.
Τωρα το ποσο καταλαβαινει καποιος ειναι αναλογα με την θεληση του για γνωση.

Θα διαβασω τα λινκ που μου εστειλες προσεκτικα και θα δω τι συμπερασμα θα βγει... :greetings-waveyellow:


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 06 Φεβ 2014
Δημοσιεύσεις: 2922
Το δεύτερο λινκ τα επεξηγεί όλα αναλυτικά όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ τους, μεγαλύτερος παράγοντας το marketing για να μπορούν να διαφοροποιούν τις τιμές όμως υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές.

Τώρα όσον αφορά τα μέταλλα και την λίπανση μεταξύ των δύο κινητήρων βάση τις ιδιότητες του λαδιού, ναι μεν έχει να κάνει εως ένα σημείο όσον αφορά την λίπανση βάση των στροφών του κινητήρα, δηλαδή να είναι ικανό να κρατάει το φιλμ του ανάμεσα στα μέταλλα ώστε να μπορεί να υπάρχει λίπανση. Αυτό όμως καθορίζεται κατα βάση παράλληλα με την αντλία λαδιού και την πίεση-παροχή που μπορεί να παρέχει στις αντίστοιχες στροφές που λειτουργεί ο κινητήρας. Δε οι ιδιότητες των λαδιών καθορίζονται και απο την χημική σύσταση και προδιαγραφές τους. Η μεγάλη διαφορά είναι στις υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις, εαν εκεί είναι ικανά να παρέχουν σωστή λίπανση (φίλμ ασχέτος του συστήματος λίπανσης του κινητήρα) προστασία, καθαρισμό και να μην δημιουργούν sludge ώστε τα μέρη του κινητήρα να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Όσον αφορά τα μέταλλα σαν μέταλλα παίζει μεγάλο ρόλο η κατεργασία τους, το πως είναι κατασκευασμένα, η ποιότητα τους και το surface finish που έχει το καθένα όμως η λίπανση σαν λίπανση καθορίζεται κυρίως απο το σύστημα λίπανσης του κινητήρα και την ποιότητα των λαδιών.

Ο κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί διαφορετικά μέταλλα απο διαφορετικούς προμηθευτές και όπως προανέφερα, το θέμα τριβής & λίπανσης έχει να κάνει με το surface texture & treatment. Το θέμα αντοχής, δηλαδή να αντέχει στις θερμοκρασίες-πιέσεις-δυνάμεις ώστε να μην ραγίσει ή και σπάσει-καταστραφεί, έχει να κάνει με την ποιότητα και κατεργασία του μετάλλου για την κατασκευή ενός εξαρτήματος-μέρος του κινητήρα.

Αν και δεν γνωρίζω απο χημεία όμως, η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο λαδιών είναι τα πρόσθετα αντιτριβικά που έχουν τα λάδια αυτοκινήτου σε σχέση με τα μοτό ώστε να προσφέρουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου (ελαχιστοποιόντας τις τριβές μεταξύ των μερών) ενώ παράλληλα να παρέχουν σωστή προστασία. Όσο εξελίσονται τα χημικά πρόσθετα στα λιπαντικά τόσο πιο καλά ποιοτικά και αποτελεσματικά είναι σε αυτό που προσφέρουν στον κινητήρα. Το εαν είναι συνθετικά, semi ή ορυκτά ισχύει και για τις δύο περιπτώσεις. Επειδή στα μοτό η πλειοψηφία είναι με υγρό συμπλέκτη τα λιπαντικά αυτοκινήτου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγο των έξτρα αντιτριβικών πρόσθετων, το αποτέλεσμα θα ήταν πατινάρισμα του συμπλέκτη. Μια άλλη βασική διαφορά που πρέπει να γνωρίζουμε είναι οτι το ιξώδες του λαδιού και η προστασία που μπορεί να προσφέρει "σπάνε" πιο γρήγορα στις μοτό επειδή λιπαίνουν και το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη οπότε λειτουργικά και μόνο το λάδι των μοτο καταπονείται πολύ περισσότερο απο των αυτοκινήτων, για αυτό και οι αλλαγές που συνιστώνται είναι πολύ πιο σύντομες απο οτι των αυτοκινήτων. Όπως καταλαβαίνετε τα πρόσθετα χημικά είναι διαφορετικά και πολύ πιθανόν πιο ισχυρά στις μοτό ώστε να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες σε αυτούς τους τρείς τομείς "στροφαλομπιέλα-κυλινδροπίστονο-κεφαλή-κιβώτιο ταχυτήτων-συμπλέκτη". Για αυτό και μόνο πάντα να βάζετε όσα έχουν προδιαγραφές για moto. Για αυτό τον λόγο και ξεχωρίζουν τα μοτό λιπαντικά σε moto & scooter, τα scooter δεν έχουν σασμαν & συμπλέκτη. Έπειτα ενας άλλος παράγοντας είναι για όσα μοτό χρησιμοποιούν καταλύτες, πλέον όλα τα λάδια με τις τελευταίες προδιαγραφές είναι κατάλληλα και για χρήση με καταλύτη (άρα και αισθητήρα λάμδα) ενώ παλιά δεν ίσχυε αυτό, οπότε η σύσταση του λαδιού δεν απαιτούσε χημικά για να μην προκαλέσουν ζημιά στον καταλύτη (πάντα σε μελλοντική χρήση), αυτό βέβαια θα συνέβαινε εαν υπήρχε πρόβλημα και κατανάλωνε τα λάδια ο κινητήρας (έκαιγε λάδια).

Τώρα στην περίπτωση όπως του CRF (και πολλές άλλες) όπου έχει ξεχωριστό κάρτερ για τα λάδια δεν το γνωρίζω, πολύ πιθανόν να μην έχει θέμα να λειτουργεί και με αυτοκινήτου, ανεξάρτητα τις στροφές και τα μέταλλα όμως δεν θα το ρίσκαρα καθότι η διαφορά στην τιμή τους είναι μικρή. Μην ξεχνάμε οτι υπάρχουν και κινητήρες (vtech) που έχουν κόφτη στις 9000rpm και χρησιμοποιούν κανονικά λάδια με ίδιες προδιαγραφές άλλων κινητήρων αυτοκινήτων.

Το πιο είναι "καλύτερο" σαν λιπαντικό μεταξύ των μοτο και αυτοκινήτων θεωρώ οτι δεν μπορείς να συγκρίνεις κάτι τέτοιο καθότι το καθένα είναι κατασκευασμένο για την αντίστοιχη χρήση και απαιτήσεις του εκάστοτε κινητήρα.

_________________
Homo Kaminius la Grezius


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 14 Νοέμ 2008
Δημοσιεύσεις: 2892
Moto: CRF250 RMZ250 YZ125
Τοποθεσία: ΛΑΓΟΝΗΣΙ
1 Οι τιμες εχουν μεγαλη σχεση με καταναλωση και ανταγωνισμο τα αυτοκινητα καυταναλωνουν πολλαπλασιο λαδι απο της μοτο λογω μεγαλυτερου αριθμου και οχι μονο
2 Τα λαδια μοτο και αυτοκινητου υψηλων προδιαγραφων παιζουν και στα 2 αρκει να μην υπαρχει σασμαν για λιπανση (crf)
3 Σασμαν μονο μοτο λαδι η σασμανολαδο μοτο οχι αυτοκινητου
4 Σε αγωνιστηκες μοτο και σε καταστασεις ΜΧ το καλυτερο λαδι οχι πανω απο 10 ωρες σε εντουρο 20 κατι 30-40 ωρες που ακουω απλα το θεωρω απαραδεκτο
5 Παντα καλο επωνυμο λαδι οχι φθηνο η λογικη φθηνο και το αλλαζω καθε 5 ωρες δεν παιζει το κακο λαδι απλα δεν λιπαινει σωστα
6 Το καλο λαδι δεν εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης απλα λιπαινει καλυτερα
7 το λαδι ειναι το αιμα του κινητηρα κακο και λαδι που μενει πολλες ωρες καταστρεφει το κινητηρα και το σασμαν
ΠΑΝΤΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2014
Δημοσιεύσεις: 1054
Moto: YZ250 LC
Τοποθεσία: Ιστιαία Ευβοίας
xantiasupermoto έγραψε:
1 Οι τιμες εχουν μεγαλη σχεση με καταναλωση και ανταγωνισμο τα αυτοκινητα καυταναλωνουν πολλαπλασιο λαδι απο της μοτο λογω μεγαλυτερου αριθμου και οχι μονο
2 Τα λαδια μοτο και αυτοκινητου υψηλων προδιαγραφων παιζουν και στα 2 αρκει να μην υπαρχει σασμαν για λιπανση (crf)
3 Σασμαν μονο μοτο λαδι η σασμανολαδο μοτο οχι αυτοκινητου
4 Σε αγωνιστηκες μοτο και σε καταστασεις ΜΧ το καλυτερο λαδι οχι πανω απο 10 ωρες σε εντουρο 20 κατι 30-40 ωρες που ακουω απλα το θεωρω απαραδεκτο
5 Παντα καλο επωνυμο λαδι οχι φθηνο η λογικη φθηνο και το αλλαζω καθε 5 ωρες δεν παιζει το κακο λαδι απλα δεν λιπαινει σωστα
6 Το καλο λαδι δεν εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης απλα λιπαινει καλυτερα
7 το λαδι ειναι το αιμα του κινητηρα κακο και λαδι που μενει πολλες ωρες καταστρεφει το κινητηρα και το σασμαν
ΠΑΝΤΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ
:handgestures-thumbup: :clap: (Ακριβώς αυτή την άποψη εχω κ 'γω!)


Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
Byron έγραψε:
Το δεύτερο λινκ τα επεξηγεί όλα αναλυτικά όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ τους, μεγαλύτερος παράγοντας το marketing για να μπορούν να διαφοροποιούν τις τιμές όμως υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές.

Τώρα όσον αφορά τα μέταλλα και την λίπανση μεταξύ των δύο κινητήρων βάση τις ιδιότητες του λαδιού, ναι μεν έχει να κάνει εως ένα σημείο όσον αφορά την λίπανση βάση των στροφών του κινητήρα, δηλαδή να είναι ικανό να κρατάει το φιλμ του ανάμεσα στα μέταλλα ώστε να μπορεί να υπάρχει λίπανση. Αυτό όμως καθορίζεται κατα βάση παράλληλα με την αντλία λαδιού και την πίεση-παροχή που μπορεί να παρέχει στις αντίστοιχες στροφές που λειτουργεί ο κινητήρας. Δε οι ιδιότητες των λαδιών καθορίζονται και απο την χημική σύσταση και προδιαγραφές τους. Η μεγάλη διαφορά είναι στις υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις, εαν εκεί είναι ικανά να παρέχουν σωστή λίπανση (φίλμ ασχέτος του συστήματος λίπανσης του κινητήρα) προστασία, καθαρισμό και να μην δημιουργούν sludge ώστε τα μέρη του κινητήρα να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά. Όσον αφορά τα μέταλλα σαν μέταλλα παίζει μεγάλο ρόλο η κατεργασία τους, το πως είναι κατασκευασμένα, η ποιότητα τους και το surface finish που έχει το καθένα όμως η λίπανση σαν λίπανση καθορίζεται κυρίως απο το σύστημα λίπανσης του κινητήρα και την ποιότητα των λαδιών.

Ο κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί διαφορετικά μέταλλα απο διαφορετικούς προμηθευτές και όπως προανέφερα, το θέμα τριβής & λίπανσης έχει να κάνει με το surface texture & treatment. Το θέμα αντοχής, δηλαδή να αντέχει στις θερμοκρασίες-πιέσεις-δυνάμεις ώστε να μην ραγίσει ή και σπάσει-καταστραφεί, έχει να κάνει με την ποιότητα και κατεργασία του μετάλλου για την κατασκευή ενός εξαρτήματος-μέρος του κινητήρα.

Αν και δεν γνωρίζω απο χημεία όμως, η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο λαδιών είναι τα πρόσθετα αντιτριβικά που έχουν τα λάδια αυτοκινήτου σε σχέση με τα μοτό ώστε να προσφέρουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου (ελαχιστοποιόντας τις τριβές μεταξύ των μερών) ενώ παράλληλα να παρέχουν σωστή προστασία. Όσο εξελίσονται τα χημικά πρόσθετα στα λιπαντικά τόσο πιο καλά ποιοτικά και αποτελεσματικά είναι σε αυτό που προσφέρουν στον κινητήρα. Το εαν είναι συνθετικά, semi ή ορυκτά ισχύει και για τις δύο περιπτώσεις. Επειδή στα μοτό η πλειοψηφία είναι με υγρό συμπλέκτη τα λιπαντικά αυτοκινήτου δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν λόγο των έξτρα αντιτριβικών πρόσθετων, το αποτέλεσμα θα ήταν πατινάρισμα του συμπλέκτη. Μια άλλη βασική διαφορά που πρέπει να γνωρίζουμε είναι οτι το ιξώδες του λαδιού και η προστασία που μπορεί να προσφέρει "σπάνε" πιο γρήγορα στις μοτό επειδή λιπαίνουν και το κιβώτιο ταχυτήτων και τον συμπλέκτη οπότε λειτουργικά και μόνο το λάδι των μοτο καταπονείται πολύ περισσότερο απο των αυτοκινήτων, για αυτό και οι αλλαγές που συνιστώνται είναι πολύ πιο σύντομες απο οτι των αυτοκινήτων. Όπως καταλαβαίνετε τα πρόσθετα χημικά είναι διαφορετικά και πολύ πιθανόν πιο ισχυρά στις μοτό ώστε να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες σε αυτούς τους τρείς τομείς "στροφαλομπιέλα-κυλινδροπίστονο-κεφαλή-κιβώτιο ταχυτήτων-συμπλέκτη". Για αυτό και μόνο πάντα να βάζετε όσα έχουν προδιαγραφές για moto. Για αυτό τον λόγο και ξεχωρίζουν τα μοτό λιπαντικά σε moto & scooter, τα scooter δεν έχουν σασμαν & συμπλέκτη. Έπειτα ενας άλλος παράγοντας είναι για όσα μοτό χρησιμοποιούν καταλύτες, πλέον όλα τα λάδια με τις τελευταίες προδιαγραφές είναι κατάλληλα και για χρήση με καταλύτη (άρα και αισθητήρα λάμδα) ενώ παλιά δεν ίσχυε αυτό, οπότε η σύσταση του λαδιού δεν απαιτούσε χημικά για να μην προκαλέσουν ζημιά στον καταλύτη (πάντα σε μελλοντική χρήση), αυτό βέβαια θα συνέβαινε εαν υπήρχε πρόβλημα και κατανάλωνε τα λάδια ο κινητήρας (έκαιγε λάδια).

Τώρα στην περίπτωση όπως του CRF (και πολλές άλλες) όπου έχει ξεχωριστό κάρτερ για τα λάδια δεν το γνωρίζω, πολύ πιθανόν να μην έχει θέμα να λειτουργεί και με αυτοκινήτου, ανεξάρτητα τις στροφές και τα μέταλλα όμως δεν θα το ρίσκαρα καθότι η διαφορά στην τιμή τους είναι μικρή. Μην ξεχνάμε οτι υπάρχουν και κινητήρες (vtech) που έχουν κόφτη στις 9000rpm και χρησιμοποιούν κανονικά λάδια με ίδιες προδιαγραφές άλλων κινητήρων αυτοκινήτων.

Το πιο είναι "καλύτερο" σαν λιπαντικό μεταξύ των μοτο και αυτοκινήτων θεωρώ οτι δεν μπορείς να συγκρίνεις κάτι τέτοιο καθότι το καθένα είναι κατασκευασμένο για την αντίστοιχη χρήση και απαιτήσεις του εκάστοτε κινητήρα.
Ουσιαστικα συμφωνουμε με το 2ο λινκ που παρατεθηκε παραπανω.
Απλα απ'οτι καταλαβαινω δεν υπαρχει κατι σαφες και ειναι καλυτερο να πηγαινουμε στα σιγουρα.
Τωρα οι ερευνες δεν ειναι παντα μπουσουλας γιατι πολλες φορες κρυβονται απο πισω συμφεροντα.
Οπως κανω και εγω, δεν προκειται να ρισκαρω την ζωη ενος mx μοτερ για να γλυτωσω ελαχιστα χρηματα.
:handgestures-thumbup: :greetings-waveyellow:


Τελευταία επεξεργασία από το μέλος konstantinos-90 την 20 Δεκ 2017, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Κορυφή
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Απορια για τα λαδια.
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 20 Δεκ 2017 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 28 Μαρ 2013
Δημοσιεύσεις: 369
Moto: crf 250r
xantiasupermoto έγραψε:
1 Οι τιμες εχουν μεγαλη σχεση με καταναλωση και ανταγωνισμο τα αυτοκινητα καυταναλωνουν πολλαπλασιο λαδι απο της μοτο λογω μεγαλυτερου αριθμου και οχι μονο
2 Τα λαδια μοτο και αυτοκινητου υψηλων προδιαγραφων παιζουν και στα 2 αρκει να μην υπαρχει σασμαν για λιπανση (crf)
3 Σασμαν μονο μοτο λαδι η σασμανολαδο μοτο οχι αυτοκινητου
4 Σε αγωνιστηκες μοτο και σε καταστασεις ΜΧ το καλυτερο λαδι οχι πανω απο 10 ωρες σε εντουρο 20 κατι 30-40 ωρες που ακουω απλα το θεωρω απαραδεκτο
5 Παντα καλο επωνυμο λαδι οχι φθηνο η λογικη φθηνο και το αλλαζω καθε 5 ωρες δεν παιζει το κακο λαδι απλα δεν λιπαινει σωστα
6 Το καλο λαδι δεν εχει μεγαλυτερη διαρκεια ζωης απλα λιπαινει καλυτερα
7 το λαδι ειναι το αιμα του κινητηρα κακο και λαδι που μενει πολλες ωρες καταστρεφει το κινητηρα και το σασμαν
ΠΑΝΤΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ
Συμφωνω μαζι σου και ουσιαστικα εχουμε το ιδιο σκεπτικο για μηχανες με χωριστο χωρο για σασμανολαδο/βαλβολινη.
Οσο αφορα τις ωρες τα αλλαζω μολις μαυρισουν,οπως ειχες ξαναγραψει.

:handgestures-thumbup: :greetings-waveyellow:


Κορυφή
Τελευταίες δημοσιεύσεις πριν από:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος  Απάντηση στο θέμα  [ 14 δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC+02:00


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε: 

Δημιουργήθηκε από phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com